Magnetic Island

Published: January 6th 2009

Ferry to Magnetic IslandFerry to Magnetic IslandFerry to Magnetic Island

Ferry to Magnetic Island
Hello folks,

na Cape Tribulation zijn we teruggekeerd naar Port Douglas, een enorm gezellig stajde langsheen de kust. De volgende ochtend trekken we erop uit, richting the great barrier reef, aan boord van de Quicksilver zeilcatamaran. Na een uur varen komen we aan bij een klein charmant eiland, met slechts 1 bewoner, de vuurtorenbewaker!
Kleine rit met de watertaxi brengt ons tot aan het strand, waar we ons in een enorm belachelijk blauw pak friemelen (don't look for any pictures, we don't have any, and wouldn't post them if we did). Nog een duikbril, snorkel en zwemvliezen erbij en de hilariteit is compleet 😊
Wel nuttig, want de box gelly fish die hier rondtoert is dodelijk!
Wat we onder water te zien krijgen is werkelijk spectaculair: national-geographic-reportage-vissen in alle kleuren, ademende koraalriffen, gracieus voorbij flapperende roggen en zelfs een bescheiden haai passeren op slechts een paar meter!
Al dit moois wordt smiddags overgoten met een heerlijk middagmaal aam boord van de boot.
Nog wat relaxen op de toch richting Port Douglas en lekker uitgewaaid trekken we richting Mexicaans restaurant om de maag alweer te trakteren op goed genot! Mja, dit stadje weet ons wel te bekoren 😊

De dag
Relaxing on magnetic IslandRelaxing on magnetic IslandRelaxing on magnetic Island

Relaxing on magnetic Island
erna langsheen de prachtige kustlijn tot in Townsville gereden, een kleinere stad tussen Cairns en Brisbane. Regen!! al een chance tijdens het rijden, de volgende dag is het alweer schitterend weer, ideaal om naar Magnetic Island te trekken: dit compas-verstorend paradijs kan je verkennen na 20 minuten op de ferry daarheen.
Best wel relaxed, mooie stranden, Hawaii sfeertje, strandbuggies die voorbij rijden, Spaanse Empanadas en Tortillas, speedboten met gillende klein manne erachter, chill!
Veel kunnen we niet vertellen, lekker lui op het strand liggen en genieten van het uitzicht, dat vat het zowat samen 😊
We nemen de laatste ferry terug naar het vaste land en stoppen in Woolworth om voorraad in te slaan voor onze eerste en laatste Australische barbeque (Barbie as they call it here). Alweer relaxen in de achtertuin van de bed and breakfast, de IGNITION knop van de gas BBQ induwen en ETEN! Heeft ons enorm gesmaakt, en het gratis dessert komt uit de lucht gevallen deze keer: overheerlijke mango's knallen naast je neer terwijl je nog de patat en worst aan het verwerken bent. Eerlijk waar de lekkerste die we ooit gegeten hebben.

Nu zitten we op de luchthaven te wachten op de vlucht
The way to explore the barrier reefThe way to explore the barrier reefThe way to explore the barrier reef

The way to explore the barrier reef
richting Sydney, helaas de laatste stop voor Anouk...
Thuiskomen in Sydney, wordt anders wel leuk! The place to be vinden we, en we gaan ons nog eens goed rond eten en drinken,

CIAO TUTTI!!!

PS: there was no crocodile in the previous blog, sorry...

Anoukske met de tenen omhoog :)Anoukske met de tenen omhoog :)
Anoukske met de tenen omhoog :)

Anoukske met de tenen omhoog :)
The bounty IslandThe bounty Island
The bounty Island

The bounty Island
SHARK!!SHARK!!
SHARK!!

SHARK!!

6th January 2009

ijstijd in Edegem
Dag Herman en Wouter en Anouk, Allemaal samen goed gegeten in Sydney ? De brug was dus te beklimmen. Vanmorgen (6 jan) was het min 8 onder het afdak ! Er hangen lange (20cm) ijspegels aan papa's auto), onze straat is één witte spiegel. Jaja, ik ga met de bus naar school. kans op elfstedentocht wordt groot. Wouter, kan jij foto's onder water maken ? Graag een koraalrifje. Goede terugreis voor Anouk (houd al je truien bij de hand voor in België) en jullie mooie dagen, mama
8th January 2009

huttentocht ok
Voor Herman : Inschrijving voor huttentocht Glocknerrunde 18-26 juli gelukt. Wouter, Herman, Hier nog steeds sneeuwlandschap ! Hebben jullie een beurtrol om aan het stuur te zitten ? Geniet van de vakantie en vooral van de warmte ! Pat (mama)
11th January 2009

paradise
Dag Wouter, veel plezier met je paps daar! Ik hoop dat ons Anoukske snel terug in België is en jij ook. Dan kunnen we jullie blogverhalen ook eens live horen ;-) Evy

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb