Surfers, Brisbane, Noosa

Oceania » Australia » Queensland » Noosa Heads
April 15th 2010
Published: April 16th 2010

Surfers Paradise

Da vi ankom til surfers var vejret som resten af turen - helt fantastisk. Vi havde glaedet os laenge til at komme til Surfers Paradise, idet det er en af de byer man har hoert om hjemmefra. Da vi ankom med greyhound bussen, blev vi hentet af vores hostel ’Surf n sun’ og blev koert til vores hostel. Surf n sun, ligger lige ned til vandet, og et lille stykke vaek fra byen, saa var helt perfekt. Den foerste dag tog vi ud og kiggede i byen. Hjemmefra havde vi regnet med at byen var lille og at det mest var stranden man ville opholde sig paa, men byen var stor - og fyldt med gode butikker 😉

Den foerste aften tog vi paa et Pub Crowl med nogle fra vores hostel, og 7 andre busser fra 7 andre hostels. Vi blev vist rundt paa en masse forskellige diskoteker, kendt for noget specielt -The Bedroom (man sidder i dobbeltsenge og alt ligner et sovevaerelse). De sidste to dage i Surfers Paradise slappede vi af og gik nogle ture rundt i byen. Begge meget skuffet over at man kalder det Surfers PARADISE og der saa ikke er nogle flotte surfere 😉

Brisbane

I Brisbane havde vi kun en overnatning, men skulle foerst med bussen omkring 16-tiden, saa valgte at gaa en lang tur rundt i brisbane. Brisbane er en facinerende by, med hoejhuse, broer og smukke parker. Man har i Brisbane lavet noget der hedder ”Street beach” som er en strand inde i byen. Omraadet omkring er lavet som en almindelig strand med palmer og sand. Vi havde en lidt stram tidsplan, idet vi skulle med en lille faerge over soen (som deler Brisbane) for at komme rundt.

Noosa -Australian Zoo

Vi naaede egentlig ikke at opleve saa meget af Noosa, idet vi brugte en hel dag i Australian Zoo. Noosa er kendt for deres laekre strand, idet byen ikke har det vilde at byde paa. Vi ankom til Zoo lige da den aabnede, saa vi havde hele dagen foran os uden stress og jag. Australian Zoo var enorm -Smaa aabne busser koerte hvert minut, for at folk kunne komme rundt og opleve hele Zoo.

Havde en rigtig dejlig dag derude, med sol og en masse nye indtryk. Dagens hoejdepunkt var deres imponerende krokodilleshow, hvor man oplevede ”the crocodile hunter” helt taet paa. Showet tog et par timer, idet det ogsaa indeholdt fremvisning af diverse fugle som var traenet til at adlyde dem. Slanger blev vist rundt til puplikum, samt en kaempe slange blev lagt i vandet, imens en af dyrepasserne svoemmede rundt med den. Senere kom krokodillen ind i arenaen, hvor de med koed irriterede den til at svoemme/loebe efter dem. Var et helt fantastisk og nervepirrende show, som gjorde dagen til noget uforglemmeligt. Senere paa dagen gik vi ind i et omraade med kaenguroer, hvor man gik iblandt dem og kunne haandfodre dem. Senere preovede vi at holde en koala samt en 18 kg tung kvaelerslange -lidt nogle seje doetre/veninder i har jer 😉 Deres zoologiskhave er bygget paa en helt fantastisk og facinerende maade. Regnskov, kaempe skulpturer, groenne omraader og helt fantastiske omgivelser til dyrene.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0363s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb