Spelen in een zandbak: Fraser!

Oceania » Australia » Queensland » Noosa Heads
March 7th 2007
Published: March 13th 2007

ZwembadjeZwembadjeZwembadje

Dit is trouwens niet het zwembad van ons hostel, maar het zwembad van het peperdure hotel tegenover ons hostel. Een stel kerels uit Sydney, die we in de kroeg hadden leren kennen, verbleven er en leiten ons steeds binnen: sauna, fitness en bubbelbad stonden geheel tot onze beschikking.
LONELY PLANET

Na Brisbane heb ik mijn Lonely Planet (geleend van Remy) maar weer eens opengetrokken. Remy had al een aantal dingen geel gemarkeerd. Ik ben blij dat ze Noosa geel heeft gemarkeerd; echt een heel leuk kustplaatsje. Ik hoorde dat onder ander Russel Crowe en Nicole Kidman er een stulpje hebben. Het is onvoorstelbaar hoeveel geld er op die paar vierkante kilometer zit. Veel leuke restaurantjes, die veel te duur voor ons waren. Maar dat maakte niet zoveel uit, want de sfeer was gewoon prima.

NOOSA

Op het strand van Noosa kwam Martijn een bekende tegen uit Victoria, waar hij gewerkt had. Samen met hem en nog een Italiaanse vriend hebben we een middagje op het strand gehangen. Die middag hebben we het plan gevat om Fraser Island met zijn vieren te gaan doen. Met onze eigen PC Hooft natuurlijk! Want als je een georganiseerde tour boekt, kost het je honderden dollars. Zo gezegd zo gedaan. Ik kon natuurlijk wel alles regelen: vergunningen, ferry en eten. Het was het allemaal zeker waard: wat een vette week is dat geweest! Vooral dankzij de Italiaanse kerels, wat een geweldige gasten zijn dat! (Zie pixels)

FRASER

Toen
Nederlanders!Nederlanders!Nederlanders!

In Noosa, ten zuiden van Fraser Island, zijn we uiteindelijk een weekje geweest. Het barstte er van de Nederlanders. Hier met Essan, Jochem en Tim. Waren net klaar met middelbare school en een jaar aan het reizen; supermooie gasten.
we van de ferry af kwamen, zijn we meteen het strand op gereden. Ik reed en kwam er achter dat je gerust met 90 km per uur over het harde zand kon rijden (Fraser Island is 120km lang!) Toen ik omkeek bleken de Italianen verdwenen te zijn.... Ze waren op het dak geklommen (terwijl ik reed). Ze hadden de grootste (levensgevaarlijke) lol!

We hebben de hele week pasta gegeten: verschillen de smaken pasta, maar toch... We hadden niet de beste kampeeruitrusting; geen koelbox geen goede gaspit. Maar het maakte allemaal niet zoveel uit. Na elke pasta (met alleen pasta en saus) maakte Michel de beste espresso die je je maar voor kunt stellen. Daar hadden ze wel de goede spullen voor!

Zoals ik al zei, we hadden niet de beste kampeeruitrusting. Michel en Dani waren hun tentstokken vergeten. Elke nacht hebben ze hun tentje aan een boom opgehangen. De bouwwerken werden wel steeds ingenieuzer (zie pixels van de volgende SPANNENDE aflevering)

VERVOLG

Uiteindelijk zijn we ook nog vast komen te zitten met de PC Hooft en hebben we nog gewaterskied; Dit alles in de volgende aflevering van: De la montagne on tour!

Golf baby!Golf baby!
Golf baby!

Met de Leidense jongens een middagje gaan golfen. Ze hadden het alledrie pas een paar keer gedaan, dus het was allemaal wel grappig. Essan is wel echt een natuurtalent: een paar keer gegolfd en al een par slaan!
KangoeroesKangoeroes
Kangoeroes

We hadden gezelschap van een hele horde kangoeroes; ze kwamen gewoon de fairway overhoppen...
Martijn en golfMartijn en golf
Martijn en golf

Martijn golft al een tijdje en heeft een handycap van 7! Thuis speelt ie competitie.
DuskDusk
Dusk

Hele mooie zonsondergang op de golfbaan. Het is alleen minder mooi dat de muggen dan ook komen: we zijn helemaal leeggezogen op weg terug naar het clubhuis.
HostelHostel
Hostel

We verbleven in dit hostel (ik althans omdat Martijn in de auto sliep vanwege geldgebrek). Het mooiste hostel tot nu toe!
Eerste middag op FraserEerste middag op Fraser
Eerste middag op Fraser

Hier met de Italianen Michel links en Dani rechts. Dit was de eerst middag om Fraser. Wat een middag was dat: met 90 km per uur over het strand beuken...
Posing!Posing!
Posing!

De PC Hooft heeft zich prima gehouden: boven alle verwachtingen.
Maheno wreckMaheno wreck
Maheno wreck

Dit is Maheno wreck. We hoorden dat het in de jaren '70 is gestrand. Kun je nagaan wat zout een zee met de motor van bijvoorbeeld een auto doet...
VerdwaaldVerdwaald
Verdwaald

Dit was toen we rondjes in de bush aan het rijden waren om 8 uur 's avonds. Heel prettig in het donker: maar de sfeer met de Italianen was nog steeds perfect!
De BUSHDe BUSH
De BUSH

Toen we de avond alleen in de bush zaten, hebben de jongens maar besloten om een jointje (of tien) te roken. Ik ben vroeg naar bed gegaan maar werd wakker van wolvengejank....
RotsenRotsen
Rotsen

Dit is Indian Head. Martijn is langs de rotsen achter mij naar beneden geklommen!
Feestje in de duinen!Feestje in de duinen!
Feestje in de duinen!

Dit was de laatste avond. We zijn meegereden met een groep Fransen en Noren. Meegegeten met hun barbeque want ik was de pasta meer dan zat. Dat eerste worstje na een paar dagen geen vlees: fenomenaal!
Dirty DancingDirty Dancing
Dirty Dancing

Na de barbeque hebben we het geluidssysteem van de PC Hooft aangezet. Dit eindigde in een groot feest met mensen van andere groepen die mee kwamen feesten. De Noorse dames konden er wat van!
VissenVissen
Vissen

Dani had een vishengel gekocht en is een uur aan het vissen geweest in 1 van de meren. Later wist iemand hem te vertellen dat er GEEN vissen in het meer aanwezig waren.
MeertjesMeertjes
Meertjes

Michel is echt mooie kerel; In Italie heeft ie een hotel een restaurant. In de zomer werkt ie keihard en de andere zes maanden reist ie de wereld over! Over een paar dagen gaan we meeten in Bondi Beach (ik zit nu weer in Sydney)

13th March 2007

LP rules!!!
Hey Emile, weer een mooi verhaaltje hoor!!! Ik heb net een weekje in sneeuw gehapt in Oostenrijk, voor het eerst van mijn leven op skies gestaan, was super. Maar Fraser ziet er ook wel weer gaaf uit, wat wordt je volgende stop?? Airlie Beach? Heb je trouwens nog dingo's gezien? XX Remy
13th March 2007

facebook
He facebook maatje... geniet er nog ff van en dan snel terug komen want hier missen we je ook wel een beetje hoor. Ons weertje kan niet tegen de zon op jouw foto's op maar hier is het ook heerlijk op dit moment. XXX

Tot: 0.085s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0374s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb