Siskokset Aussessa - osa 3: Great Barrier Reefilla sukeltelemassa

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » open water
August 26th 2007
Published: August 26th 2007

Aamulla oli taas aikainen heratys joten onneksi edellisen illan karaoke ei venehtanyt pitkaksi vaan pidattaydyimme vesilinjalla. Pikaveneemme Silversfift lahti Cairnsin satamasta kohti koralliriuttaa 8.30. Olimme ottaneet hiukan kalliimman ja paremman vaihtoehdon riutalle suunnatuista sukellusretkista, silla tata kyseista oli kehuttu paljon. Olimmekin erittain tyytyvaisia heti alusta alkaen. Varsinkin kun kaksoset olivat tuoneet Suomesta mukanaan matkapahoinvointitabletteja jotka ehkaisivat onneksi tehokkaasti pahoinvointia jonka sain edellisen kerran riutalle Teemun kanssa reissatessani.

Me saimme sukeltaa kaksosten kanssa vasta toisella riutan kohteista, mika oli hyva, silla kaksosilla oli nain hiukan aikaa opetella veden alla hengittamista snorkkelin avulla. Ekalla riutalla he eivat kyllakaan uskaltautuneet kovin pitkalle snorklailemaan. Meidan piti sitten heti ensimmaisen kohteen jalkeen alkaa valmistautua sukellukseemme. Olimme viela kylmissamme snorklauksesta ja hampaat kalisten laitoimme markapuvut takaisin paallemme. Meita kaikkia jannitti aikalailla. Ohjaajamme Scott oli todella huippu ja onnistui rauhoittelemaan meita ettemme pelanneet niin paljon ja piti meista koko sukelluksen ajan loistavaa huolta! Jannittavin hetki oli kun aloimme laskeutua pohjaan koyden avulla ja harjottelimme sukellustaitoja kuten maskin tyhjentamista vedesta ja suukappaleen vaihtoa. Kun saavuimme pohjaan ja aloimme sukeltamaan eteenpain pelko unohtui koska siella oli niin paljon nahtavaa! Heti alkuun naimme pienen riuttahain ja sitten ison jattilaissimpukan joka sulki itsensa kun kosketimme sita. Se tuntui yllattavan pehmealta sisalta. Sen jalkeen naimme ison merikilpikonnan ja uimme sen kanssa vahan aikaa ja kosketimme sita vuorotellen. Scott ruokki kaloja jolloin ne parveilivat ymparillamme ja sitten kokeilimme milta merimakkara tuntuu. Sukelsimme paikasta jossa korallit kohosivat korkeina molemmilla puolillamme ihan kuin olisimme olleet merenalaisessa kaupungissa. Ja joka puolella vilisi pienia ja suurempia kaloja. Upea kokemus kertakaikkiaan! Todellakin haluan uudelleen paasta sukeltamaan! Eika astma haitannut ollenkaan vaikka jos olisin ollut alun lomakkeen taytossa rehellinen en olisi paassyt lainkaan sukeltamaan. Onneksi uskalsin olla eparehellinen. Muuten olisi yksi hienoimmista kokemuksista jaanyt kokematta.

Sukelluksen jalkeen soimme lounaan ja kun saavuimme paivan kolmannelle kohteelle olimme viela niin jaassa etta emme lahteneet enaa sinne snorklailemaan. Whitsunday Islandin purjehduksella ja Magnetic Islandilla tulemme viela paasemaan snorklailemaan paljonkin. Paluumatkan nukuimme ja vietimme rauhallisen illan hostellissa...kaksoset on siis vielakin paikkareilla, taitaa nukkua aamuun asti ja ma oon taal paivittamassa tata blogia koneella vaikka munkin pitais kylla olla jo nukkumassa silla meilla on heratys neljalta yolla. Lahdemme nimittain kuumailmapalloilemaan huomenna auringonnousun aikaan ja lahto sinne on 4.20 hostellilta. Ja huomen iltana on siis Mad Monday bileet...Mutta nyt nukkumaan siis 😊

Matkalla seuraavaan kohteeseenMatkalla seuraavaan kohteeseen
Matkalla seuraavaan kohteeseen

Hui, se on meidan vuoro sukeltaa sit!

Tot: 0.136s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0906s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb