de laatste 4 dagen

Oceania » Australia » Queensland » Atherton
May 24th 2010
Published: May 24th 2010

013013013

Karumba aan de gulf carpenteria
19 mei vanaf Karumba waar we het erg mooi vonden onderweg kwamen we door Normanton waar we een kopje koffie hadden en ook wat rondliepen daar zagen we een standbeeld van een crocodil die iemand had gevangen in dit plaatsje een paar jaar geleden die was meer dan 8 meter. we eindigden die dag in een plaatje genoemd Georgetown een echte outback town niks te doen. ongeveer 100km voor
dit plaatsje werd het erg droog je kon zien dat ze hier geen regen hebben gehad voor een zeer lange tijd onderweg zagen we heel veel
wallabies aan de zijkant staan.
20mei Van Georgetown naar Atherton gereden dat is een groep bergen buiten Cairns. ik besloot binnen door te gaan via dirt road zo weer
door rivieren en bergen de omgeving hier is echt schitterend en ook Adelsgrove is een hele mooi plaatsje en ook de camping
ground was schitterend wallabies liepen om onze auto rond. s'avonds door het dorp gelopen en wat indonesies gegeten.
21 mei van Atherton naar Cooktown gereden hier is de plaats waar captain Cook met zijn boot the endeavour eerst land zette. Het is een
leuk plaatsje aan de zee niet ver van de great barrrier reef.
014014014

karumba

22 mei van Cooktown naar Cape Tribulation gereden via de rainforrest (regenwoud daintree wereld beroemd) de weg was echt een hele challenge
20 % omhoog gaan op sommige plaatsen echt je hart stond soms still wel jackys in ieder geval 1 keer was ik in deverkeerde versnelling
moest ik langzaam terug rollen naar beneden omdat het zo stijl was. echt dat was wat hoor.
De campeer grond ws 10 meter van het machtig witte strand (fotos) echt paradijs.
23 Mei DE LAASTE DAG alleen maar 90km vanaf Cape tribulation naar Cairns rustig gerelaxed via Port Douglas gereden om ons spul alvast af te zetten zo dan hier verblijven we tot en met Vrijdag de 28ste.
iK HEB DEZE KEER OOK EEN MAP ER BIJ GEDAAN

001001
001

007007
007

Black mountain amazing een berg met zwarte rotsen nooit gezien
003003
003

pelicanen
009009
009

cooktown

Tot: 0.086s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb