King's Canyon

Published: January 13th 2008

Maandag 7 april reizen we per 4WD over de Mereenie loop Road naar King's Canyon: Watarrka National Park:

We verblijven 2 nachten tot woensdag 9 april in een safari cabin in King's Creek Station (veeboerderij): http://www.kingscreekstation.com.au/default.htm

Voordat we morgen naar darwin vliegen zullen we in de omgeving van Alice Springs nog een overnachting moeten regelen.

Vanuit Glen Helen zijn we via de Mereenieloop Road doorgereden naar King's Canyon. Het eerste stuk was veelbelovend met wegopbrekingen en mul zand, daarna was het redelijk verhard gravel en minder avontuurlijk dan we gedacht hadden.
ingescheck in de basic canvas cabins en 's middags lekker gezwommen en uitgerust aan het zwembad. "s avonds vroeg naar bed om morgen weer vroeg klaar te zijn voor de Canyon Rim Walk.
5.30 uur opstaan en zo konden we om 6.30 beginnen aan de trail. Deze begon met een behoorlijke klim naar de top van de canyon. Aan de foto's kan je zien dat het een schitterende natuur is van een omgeving die ca 400 miljoen jaar oud is.
'sMiddags even lekker geluncht en onderlangs zijn we via de Ernst Gilles Road (4WD track) terug gereden naar Alice Springs. deze route bleek meer te
wilde paarden op de Mereenieloopwilde paarden op de Mereenieloopwilde paarden op de Mereenieloop

ook nog honden en kamelen tegengekomen onderweg
voldoen aan onze verwachting: mooie rode zandbak met vele zg dips in the road: een echte kermis attractie!

even uitrusten en wat watereven uitrusten en wat water
even uitrusten en wat water

om te drinken: eerst even het vliegennetje optillen
de luxueuze villa op King's Creek...de luxueuze villa op King's Creek...
de luxueuze villa op King's Creek...

waait wel lekker door 's nachts
pas op voor de thorny devilspas op voor de thorny devils
pas op voor de thorny devils

niet aankomen he Riet !

Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb