Brand i UniLodge

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Glebe
August 15th 2007
Published: August 15th 2007

Lige kommet nedLige kommet nedLige kommet ned

Den første brandbil, da vi lige var kommet ned på gaden
Vi havde bestemt os for at stå tidligt op for at komme i fitness centeret til kl. 7.15 den næste morgen, og gik forholdsvis tidligt i sent. Kl. lidt i 2 om natten blev vi vækket af en vanvittig høj lyd, der mest af alt mindede om et irriterende vækkeur bare 20 gange højere. Det var brandalarmen, som også var gået i gang en uges tid tidligere, en eftermiddag kun Claus var hjemme. Den dag var det falsk alarm, og folk nåede ingen gang andet end lige ud af deres lejlighed. Denne nat var vi begge fuldstændig rundt på gulvet over hvad der foregik, og da vi langsomt opdagede at det var brandalarmen der hylede, blev vi begge liggende ca. 5 minutter i håb om den ville stoppe. Hvor mange gange har man ikke prøvet at alarmen gik på skolen, på jobbet, i et indkøbscenter m.m., og altid har det været falsk alarm. Efter ca. 10 minutter var vi kommet i tøjet, samlet pung og telefon sammen, og bevægede os ned af gangen. Vi blev guidet ned af en brandtrappe og ned på gaden, hvor alle bygningens beboere langsomt fyldte gaden. Alle stod i deres nattøj, morgenhår, og nogle endda bare
Falsk alarm?Falsk alarm?Falsk alarm?

Britta foran en af brandbilerne, og på det tidspunkt troede vi det var falsk alarm
i boksershorts og bare fødder.
Der kom flere brandbiler til, og et hav af politifolk kom også løbende til bygningen. Det viste sig at der havde været en brand på 2. etage, men vi fandt aldrig rigtig ud af hvor alvorligt det havde været. Heldigvis var 4. etage den første der blev tilladt adgang igen, så omkring 3.15 begav vi os tilbage til vores værelse. En mærkelig nat, og da der den efterfølgende time var en del støj gik der lang tid inden vi faldt i søvn.

Vi nåede ikke op til fitness centeret her til morgen...

TrængselTrængsel
Trængsel

Der var trængsel inde i lobbyen, da det var for koldt uden for.
Hvad sker der?Hvad sker der?
Hvad sker der?

Der kom konstant nye brandfolk og politifok igennem lobbyen,og ingen anede hvad der foregik.

Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb