Dejavu...

Published: May 22nd 2009

Det er som om vi voksne har oplevet det her før… Vi er i Port Stephens lige nord for Newcastle - og det øsregner!!! Det er det værste uvejr i mere end 20 år! Floderne løber over deres breder, og flere byer, bl.a. Brisbane er totalt oversvømmet. Mange huse er ødelagt af væltede træer - en er blevet dræbt lige syd for Brisbane. Folk bliver evakueret, og der sejler robåde rundt i gaderne. Frygteligt for dem, hvis huse er blevet ødelagt af uvejret. Highway 1, som løber op langs kysten er lukket, så vi har ændret vores køreplan. I stedet for at fortsætte ude ved kysten, kører vi i morgen nordpå og ind i landet i håb om at undgå det værste uvejr. Uvejret trækker sydover og ind i det nordlige New South Wales - lige der, hvor vi havde planlagt at tage hen. Vi har fulgt vejrudsigten nøje, og det ser heldigvis ud som om det værste er overstået i løbet af de næste 24-48 timer.

Det er ellers et dejligt sted, og vi bor på en campingplads, hvor vi kan koble på nettet - man skal ellers på restaurant De Gyldne Buer (læs: McDonald’s) for at få trådløst internet - og da det regner, kan vi lige så godt bruge tiden på at blogge. Ungerne hygger sig rigtig meget - der er et spillerum, hvor der står 12 game cube’s med hver sit spil på - og så er der 2 havetrampoliner, som de bare kan bruge.. men som Kasper sagde: ”Jahhh - den er jo lidt blød”.. Vi har gjort holdt her for at genoverveje, hvad vi skal gøre. - vi kan nemlig på campingpladsen låne et TV-kabel, så vi kan se en masse gode kanaler i modsætning til, når vi kører på vores lille antenne. Jo - vi har fjernsyn i camperen til stor glæde for ísær Mikkel, der kan finde tegnefilm hvor det skal være. Vi har købt Indiana Jones 4 på DVD - den havde nemlig danske undertekster - og den så vi en aften hele familien mens vi spiste popcorn (ja - vi har også en mikroovn - vi er blevet nogen rigtig luksus campister!!!) - det var vanvittig hyggeligt. I dag har vi været ude at se en kæmpe sanddynge - meget større end Råbjerg Mile - det var sjovt selvom det øsregnede og kunne have været sjovere i tørvejr.

Knus MMKM

Tot: 0.052s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0306s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb