Fra Melbourne til Canberra

Published: January 15th 2009

Melbourne til Canberra

Turen tog 3 dage, overnatning i Lakes Entrance og Thredbo Village

Saa er det tid til at skrive lidt mere her fra Australien. Magnus og mig befinder os pt. hos David, Peter og Alexander Norris i Canberra(Australiens hovedstad til dem der ikke ved det..). Vi var i Melbourne en uges tid, hvor vi boede paa forskellige hostels. Der har vi moedt mange forskellige mennesker, baade andre som os selv, men ogsaa nogle noget aeldre rejsende eller nogle der havde planlagt at rejse Australien rundt, men saa er endt med at blive boende paa det samme hostel i flere maaneder. Vores kost har vaeret lidt varieret, dog ikke morgenmaden der mest har staaet paa toastbroed med peanutbutter. Aftensmaden har dog baade staaet paa cup-noodles, cup-noodles med rigtige kyllingstykker(vi selv havde puttet i), pasta med tomat, pasta med tun og tomat. Saa i kan nok hoere at vi rigtig er sunde(og kreative...). For mit(Emils) vedkommende har det betydet at mine shorts allerede sidder en smule loesere end de gjorde for en halvanden uge siden!
Vejret har de sidste par dage vaeret varmt! Der er knald paa solen hele dagen og temperaturen har nok vaeret omkring 35 grader(maaske helt op til 40 i dag, selv de "indfoedte" klager over varmen).
Vi har vaeret paa en
P1000455P1000455P1000455

Redback spider (doedeligt giftig)
tur fra Melbourne op til Canberra hvor vi er nu, undervejs har vi set lidt forskelligt, nogle nationalparker, lidt strand, Australiens hoejeste bjerg (Mt. Kosciuszko) som vi gik til toppen af, 6,5 km hver vej og et par hundrede hoejdemeter. Stedet er faktisk et af de steder i verden med hoejest UV-index, omkring 11 i gaar da vi var der!!! Paa turen moedte vi flere flinke rejsende, vi var dog de yngste, men det var super fedt! Lidt aergeligt vi ikke skulle helt med til Sydney og feste med dem alle sammen.
Vi har ogsaa faaet set lidt af det australske dyreliv; kaenguruer, koalaer, doedeligt giftige edderkopper, vilde heste og en maengde road kills..
I morgen sidst paa eftermiddagen tager vi med David ned til deres farm, naer Bega(ved kysten syd for Canberra). Der skal vi vaere ind til soendag hvorefter vi tager tilbage til Canberra og bliver nogle dage mere nok. Derefter er planen at tage til Sydney, hvor vi saa vil se hvad der sker der 😊

Ps. der kommer nogle billeder senere..
Pps. Oel vaelter budgettet! Det er f**king dyrt, shiver me timbers!
Ppps. Cheers mates

Tot: 0.082s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb