In da hood?

North America » United States » New York » New York » Brooklyn
July 9th 2011
Published: July 10th 2011

Uiteindelijk was het dan zover, 8 juli was eindelijk aangebroken. Na zeer vroeg te zijn opgestaan (5u wtf) kwamen we bepakt en bezakt aan op de luchthaven. Geen problemen met de douane of de paspoort controle dus lag de weg naar 'The land of Dreams' helemaal open. De vlucht naar de US verliep vlekkeloos. De Gui zat gans de vlucht te zagen, de Cummy en de Jean amuseerden zich mateloos met de kids' sectie van de games en de Lange en Stino stelden zich tevree met de vele films.

Tegen 12u local time kwamen we dan eindelijk aan te Newark, New Jersey. Dit was dan ook het perfecte moment voor ons schuldig te pleiten aan de eerste onbezonnenheid van de reis. Hoewel het we al letterlijk 60 signs gepasseerd waren waarop stond dat fotograferen verboden was, haalde een snugger iemand (mezelf) het toch in zijn hoofd om een foto te trekken van de paspoort controle... Gevolg: Een vrij gezette dame begeleidde ons naar een hokje waar een officer mij danig de les spelde en de foto verwijderde. Een stuk van de conversatie:
- ME: "Sorry sir, I wasn't thinking straight..."
- Officer: "No, you weren't thinking at all."

Daarna moesten we op zoek gaan naar ons hotel, dat niet in Brooklyn bleek te liggen. Een van de honderdduizend 'vriendelijke' taxichauffeurs bracht ons snel naar the hood waar we moesten zijn. Eerste constatatie was alvast dat het deel waar we verbleven wel een van de armere buurten was en de overgrote meerderheid was van Hispanic afkomst. Let's get Spanish.

De kamer was ruim in orde. Geen problemen met de douchekop e.d. Om de eerste dag toch al wat stevig in te zetten zijn we op zoek gegaan naar een cafeetje om onze eerste pintjes in de US te drinken. Corona FTW. Hierna besloten we alvast een stap in het ongewisse te zetten en sprongen we op de trein naar downtown Manhattan. Niet de beste beslissing achteraf gezien. Terwijl de regen met bakken uit de lucht viel waarden we rond in Chinatown en the Financial district. Van een contrast gesproken. Uiteindelijk sloten we de dag af in Little Italy. Pintjes waren deze keer van Italiaanse origine.

Dag 1 was een succes. Peace out.

Ram

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb