Dag VAN vertrek [deel 2]

Published: May 27th 2012

Dag VAN vertrek

Inmiddels aangekomen op Schiphol en afscheid genomen van David en mijn bolide, vervolgen we onze trip naar vertrekhal 3, balie 18-19. Inchecken hebben we al online gedaan en dus kunnen we rechtstreeks naar de balie om onze bagage af te geven. Mijn koffer weegt 21,5 kg en die van Niels 17 kg. We mogen max. 23 kg p.p. meenemen en mijn koffer zit al vol met kilo’s drop, stroopwafels en hagelslag voor de Foster family (neef van Niels), ons eindpunt van vandaag, waar wij de komende 2 dagen zullen verblijven in Middletown, NY. Maar voordat we de Foster family kunnen begroeten, zullen we eerst Schiphol moeten verlaten en veilig aankomen in Newark, NY.

De incheck en douane verloopt soepeltjes en we besluiten eerst een ontbijtje te nuttigen bij “Bread”, in het Duty Free Shopping gedeelte achter de douane. Een broodje en koffie afrekenen duurt gek genoeg langer dan de hele incheckprocedure. Maar aangezien we 3 uur voor vertrek aanwezig moeten zijn, hebben we even tijd te doden. Boarding staat gepland om 11:35 uur. We doen nog snel onze gebruikelijke aanschaf van nodige Drum shag, zodat Niels de komende maand geen afkickverschijnselen krijgt 😉 en vervolgen ons naar Gate E8.

Als we daar aankomen, begint al vrij snel de security check, wat eerlijk gezegd tegenwoordig ook niet echt veel meer voorstelt. Een paar gebruikelijke vragen en we mogen door de bodyscan. Ik moet zeggen dat Schiphol wel echt een aantal nieuwe snufjes heeft en de incheckprocedure super verloopt. Bij douane check kan je tegenwoordig met EU paspoort zelf je paspoort scannen met vier vingers en digitale foto met webcam en je gaat zo door een poortje. Nu alleen nog wachten op het toestel??? Waar is die eigenlijk? (Al zittend en wachtend @Gate E8).

Uiteindelijk wordt het toestel naar de Gate gesleept? Kort daarna mogen we boarden en aangezien we redelijk voorin zitten mogen we er als laatste in maar als een van de eersten weer uit J. Eenmaal in het toestel duurt en duurt en duurt het voordat we ook maar enige aanzet tot beweging maken. Dan wordt er omgeroepen dat we 10 minuten vertraging hebben omdat er een bandje gewisseld moet worden? Het toestel komt rechtstreeks van het platform of hangar en heeft een lekke band? Met 3 man komen ze een nieuwe band aanrollen en inderdaad, binnen 10 minuten zit de nieuwe band eronder. Helaas hebben we onze slot gemist en moeten we wachten op akkoord voor vertrek van de luchtverkeersleiding. Helaas duurt dit iets langer, waardoor we uiteindelijk in plaats van 13:10 uur pas om 13:50 uur vertrekken (ca. 40 minuten vertraging). Beetje jammer, maar hopelijk halen we de tijd in de lucht nog in.

Maar we maken ons niet druk, want we gaan… OP VAKANTIE!!! J.

Tot: 0.166s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 48; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb