November 2009


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Minnesota » St. Paul
November 30th 2009
Published: November 30th 2009
Edit Blog Post

30/11-09:
I midten af november havde EF lavet en tur for nogle udvekslingsstudenter i mit omraade. Vi startede med at tage til Mall of America. Vi er fire udvekslingspiger paa min skole, saa vi lavede en pigeshoppetur ud af det. Det var vildt hyggeligt, indtil det lykkes Marte, norsk, at miste sin pung.. i USA's stoerste mall!!!
Saa jeg loeb rundt i MoA med hende i en time og et kvarter, hvorefter vi heldigvis fandt det!! I bussen paa vej hjem fandt jeg 2 danske drenge! Det er foerste gang i 4 maaneder jeg har snakket ansigt til ansigt med danskere! Det var helt vildt underligt, og i starten blev vi ved med at slaa over i engelsk fordi det var 100 gange nemmere!
Om aftenen var vi i YMCA-bygningen, hvor de 3 drenge paa min skole ogsaa kom, og folk fra andre skoler rundt omkring.
I November er det Thanksgiving. Det betyder man faar torsdag og fredag fri fra skole!! Det er nok det laengeste ferie jeg har haft mens jeg var her. Aften foer torsdag, lavede Cary og jeg kalkunen med stuff'ingen. Det var hyggligt, og Emily og jeg havde sjov med at lege kalkunen.
Torsdag formiddag saa vi Paraden der gik i rundt i New York City i TV. Der var kaempe balloner, og bands fra smaa landsbyer rundt omkring i landet der gik rundt.
Til frokost kom hele familien. Hele dagen gik mest af alt ud paa at spise, og se den fodboldkamp der blev vidst i fjernsynet. Og da man var lige ved at spraenges fra alt den mad, gik vi en tur, for bagefter at gaa tilbage at spise mere.
Dagen efter, var det "black-friday". Det er den foerste officelle dag af jul herovere. Saa alle butikker abnede ved 3-4-tiden om morgenen, og alt var paa tilbud! Saa Cary, Emily og jeg tog ud og juleshoppede.


Additional photos below
Photos: 28, Displayed: 23


Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb