I didn´t kill any snakes


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Georgia » Loganville
June 5th 2010
Published: June 5th 2010
Edit Blog Post

Afgelopen week heb ik ontzettend hard gewerkt. De groententuin heb ik volledig ontdaan van onkruid. De tuin zat zo vol met onkruid, dat het mij ongeveer een week heeft gekost om alles er goed uit te krijgen. Nu ben ik bezig met het bedekken van de grond met plastic en houtsnippers om te voorkomen dat het onkruid weer opkomt.

De groententuin is aangelegd dat Terrill en Mike (Michael) Esposito. Zij werken fulltime voor YWAM. Met Terrill heb ik contact gehad voordat ik hierheen kwam. Zij heeft in Nederland gewoond van haar 2e tot haar 15e jaar. Ze kent nog een aantal Nederlandse woorden, maar ze is nu een echte Amerikaanse met een Amerikaanse man wiens ouders uit Italie komen. Vandaar de naam Esposito. Zij wonen tegenover de base, in een heel groot wit Amerikaans huis.
In de tuin groeien tomaten, pepers, paprika's, courgettes, komkommers en uien. Volgend jaar gaat Terrill mais en andere groenten verbouwen in het grote veld naast de groententuin. De alpaca´s zijn ook van haar. Het boerenleven bevalt mij wel. Ik heb al aangeboden volgend jaar terug te komen en te helpen met de groenten. En de alpaca´s natuurlijk. Die beesten zijn echt grappig. Mike wil graag faiting goats aanschaffen. Ik heb hier al over verteld. Je zou ze eens moeten opzoeken op youtube. Het is echt hilarisch! De hele stad zou naar YWAM komen om naar die beesten te kijken.

Vandaag is het zaterdag en zijn we vrij! We gaan met z'n allen bij het zwembad zitten, een boek lezen en koekjes eten. Heerlijk! En hopelijk vanavond naar Stone Mountain. Stone Mountain is een heel groot park omringd met bergen. In de berg hebben ze een sculptuur van een aantal presidenten aangebracht. Ik zou het liefste overdag gaan, maar het is zo heet en vochtig buiten, het is echt onmogelijk om te lang buiten te zijn. Ik heb wel in de tuin gewerkt afgelopen week en ik heb me echt kapot gezweet. Maar als het nodig is kan ik naar binnen gaan, afkoelen en douchen.

Danielle vroeg zich af of ik echt slangen heb gedood. Ikzelf zou nooit slangen o.i.d. kunnen doden. Maar de anderen doden de slangen wel, ook de niet giftige slangen. Omdat hier kinderen rondlopen is het gewoon te gevaarlijk. Donderdag kroop er een slang op het dak bij het raam. Iemand is toen op het dak geklommen en heeft de slang naar bedenen gegooid. Een andere man heeft de slang gedood, maar het duurde lang voordat de slang onthoofd was. Het was echt heel erg om te zien. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen, dus ik ben naar binnen gegaan. Achteraf bleek het niet eens een giftige slang te zijn. Arm beest.

Deze week zal ik naast het werken in de tuin ook helpen in de keuken. Terrill heeft mij gevraagd om deze week 2 recepten uit te zoeken. Daar maak ik natuurlijk graag gebruik van! Het eten hier is niet bepaald gezond en lekker. Ik hoef echt geen hoogwaardig eten. Maar meestel eten we dingen met veel calorien en vetten. En natuurlijk veel vlees. Ik ga pasta met spinazie maken en aardappels met rozemarijn en verse maiskolfen. En natuurlijk salade. Jammie! Eindelijk iets gezonds. Mijn lichaam schreeuwt om gezonde dingen.

Hoe is het met iedereen in Nederland? Is het weer al wat verbeterd?
Heel veel liefs,
Mod (de amerikanen kunnen mijn naam niet uitspreken, dus het wordt iets in de richting van Mod)




Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0431s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb