Californien - en af de sidste blogindlæg


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Los Angeles » LAX
July 30th 2011
Published: July 30th 2011
Edit Blog Post

Så er det ved at være sidste gang i får nyt fra USA på denne måde.

Jeg vil lige starte med at undskylde for sidste blog. Jeg havde ret travlt og så først senere at der slet ikke var nogen afsnit i stykket. Håber, det kunne læses alligevel.

Mit fly var så 2 timer forsinket da der var problemer med tåge omkring San Francisco. Men jeg kom dog frem og det var rigtig dejligt at se mor, Emma, Caroline, Marie og Jppe igen. Har savnet dem alle.

Da jeg blev hentet kørte vi ud til campingpladsen hvor vi fik spist og sovet. Dagen efter var vi inde i San Francisco hele dagen, hvor vi fik gået en hel del og fik set en masse. Det var noget bedere vejr end sidst jeg var der så det var meget sjovere at gå rundt og jeg fik set noget jeg ikke så første gang.

Efter SF kørte vi en masse. Vi var bl.a. i Solvang. En lille dansk by udenfor LA, en ret hyggelig by. Vi så også Santa Barbara, sov i Malibu og endte i San Diego hvor vi boede på en camping plads lige ved Mission Bay. Der var vi i Sea World. Det er helt vildt hvad de kan få dyr til at gøre der. Hvis i nogensinde får mulighed for at besøge Seaworld så gør det, det er en fantastisk oplevelse. Vi var også inde i San Diego by et lille smut.

Derefter kørte vi så til LA hvor vi havde en enkelt overnatning på en campingplads/parkeringsplads lige imellem Los Angeles Internationale lufthavnen og stranden. Så der fløj fly over hovedet på os måske hvert 10. minut eller noget i den stil, i hvert fald ret ofte.

Dagen efter, torsdag d. 21. juli kørte vi til venice Beach hvor vi havde bestilt to værelser/lejligheder. Vi fik læsset det hele af. Jeg kan godt sige jer, vi boede lige ned til stranden. Det var et ret fedt sted. Der var en lille gågade/promenade lige foran der hvor vi boede og der var fyldt med mennesker i løbet af dagen. En ret broget blanding kan man vidst roligt sige. Om aftenen var der ikke så mange, de eneste der var var hjemløse. Venice Beach er et sted, der er populært for hjemøse, ved ikke lige hvorfor.
I Venice fik vi brugt nogle dage på stranden, var i Hollywood på walk of fame, var i Universal Studios, fik shoppet i Santa Monica et par gange og jeg fik leget en masse med Emma. Da mor, Jeppe, Caroline og Marie ville se Hollywood skiltet og alle de kendtes huse, valgte jeg at blive hjemme med Emma og lege med hende. Vi var på legepladsen og på restaurant. Det er så dejligt at kunne være sammen med hende igen, det kan jeg også mærke, at hun synes.

Nu sidder jeg så på et hotel værelse på Radisson I Los Angeles lufthavn. jeg tog herhen efter at have sagt farvel til mor og co. i lufthavnen i går (fredag d. 29. juli). Jeg har lige spist morgenmad og skal til at gøre mig klar til at tage ind til lufthavnen, hvor jeg skal mødes med Nicolaj. Han er lige nu på vej mod LA og sidder et sted oppe i luften og venter på at skulle ned igen. Vi flyver så til Hawaii ved femtiden i eftermiddag. Bliver helt fantastisk, jeg kan næsten ikke vente. Både at skulle se ham, men også at skulle have min drøm til at gå i opfyldelse.

I går fik jeg svar på mine ansøgninger til universitetet. Jeg er ikke kommet ind nogle steder, så nu skal jeg finde et arbejde i Odense, eller omegn, og så flytter jeg sammen med Nicolaj. Det er ret ærgeligt at jeg ikke er kommet ind så jeg kan komme igang, det havde jeg lige glædet mig til, men så må jeg bare prøve igennæste år. Så kommer jeg til at være tæt på hele min familie. Det bliver også ret dejligt.

Jeg bliver nødt til igen at springe billederne over. I må se dem når jeg kommer hjem. Det er der jo ikke så længe til. Kan ikke huske om jeg skrev det i sidste indlæg, men jeg lander i DK mandag d. 15. august kl 7.30. Det er ikke til at forstå, at jeg har været væk i mere end et år og at jeg skal til at hjem igen. En ret mærkelig følelse at tænke på.

Den sidste tid af min rejse får i når jeg er i Dk igen. Skal selvfølgelig nok afslutte mit år herinde ordenligt. Hehe.

Vi ses om 16 dage.

Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0458s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb