24 timer i Palenque

Mexico's flag
North America » Mexico » Chiapas » Palenque
July 17th 2008
Published: July 17th 2008

Efter en 12 timers udemaerket bustur ankom vi lettere forvirrede og morgentraette til Palenque Pueblo busstation kl 7 om morgenen. Vi var naermest ikke traadt ud af bussen, foer vi blev hevet og flaaet i fra alle sider af ivirige tourguider og hotelejere, og da vi jo som sagt havde tilbragt 12 timer i en bus, var vi maaske (overraskende nok) ikke helt klare i knolden, saa vi endte med at sige ja til en 12 timers dagstur rundt i Palenque og omegn!!!! Turen var med afgang kl 8, forstaaes! Og da klokken allerede naermede sig 7.30 og vi stadig ikke havde fundet et hostel til vores ting, var vi ved at have en anelse travlt!!! Men vi naaede at kaste os ind paa et hostel, spise morgenmad, skifte toej og klare hvad man nu ska klare efter 12 timer i en bus.

Klokken 8 praecis, blev vi samlet op af en ordenlig dellekaj, som sku vaere vores chauffoer rundt til alle de her steder, vi skulle se. Desvaerre var der gaaet noget af en Jan Magnussen tabt i ham, saa vi raesede rundt i doedskoersel i Palenques ellers saa flotte bjerge. Vi startede ved Palenque ruinerne (nogle gamle maya ruiner fra lige foer-og lige efter kristi foedsel). Den foerste overraskelse vi fik, da vi kom derud, var at vi i den tur, vi havde booket, overhovedet ikke havde betalt indgange og guider osv. Saa det var dejligt, at vi skulle hive endnu flere penge op af lommen. Naa, men flot var det og vi besteg den ene pyramide efter den anden, og saa har vi set det!!!

Efter Palenque ruinerne blev vi til vores skraek og raedsel igen samlet op af dellekaj, som skulle fragte os ud til nogle vandfald. De var ogsaa flotte!!!

Derefter gik turen til Agua Azules, som skulle vaere nogle meget flotte blaa soer med vandfald i. Desvaerre var de lettere poelle-farvede og fyldt med boern, saa der skulle vi ikke bade!!!! Vi tilbragte tiden med at kigge paa tasker, figurer og andre maya ting. Ditte fik da ogsaa koebt en meget flot taske, som hun glaedes over hver dag:-)

Til sidst kom vi endelig tilbage til vores lille hyggelige hostel med eget badevaerelse og TV- og vi forlod ikke vaerelset foer vi naeste dag klokken 9.30 skulle med bussen til San Cristóbal de las Casas.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb