Ruta Maya in Mexico en Guate


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Chiapas » Palenque
October 26th 2005
Published: November 5th 2005
Edit Blog Post

TulumTulumTulum

Costa Maya in mexico....hagel witte stranden en erg mooi om te snorkelen
Na de ruines van Chizen Itza en Palenque ging ik op weg naar San Christobal de las Casas.
Een erg mooie koloniale stad in de Highlands van Mexico. Na 3 dagen daar verliet ik dit leuke stadje met als doel om in 1 dag Guatemala te bereiken. Na 9 uur in verschillende bussen en een prive boot om een half uur vanuit Mexico naar het dichtstbijzijnde dorpje in Guate te varen was ik dan eindelijk in Guate. Bij de grens bleek in nog 3 uur te moeten wachten tot dat de enige bus die middag zou vertrekken naar de ´bewoonde wereld´. Ondertussen me goed vermaakt door met de locals een potje te voetballen. Vanaf daar nog slechts 4 uur meer in de bus en toen was ik er eindelijk. De volgende dag toen ik de ruines van Tikal zag wist ik dat het het reizen er naar toe waard was.
Super indrukwekkend. Deze ruines liggen midden in de jungle waar de apen rondslingeren en waar toucans om je oren heen vliegen.

Maar zoals al vaker gezegd...fotos zeggen meer.......


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Hitching a rideHitching a ride
Hitching a ride

the professor of this school class offered me a ride in their schoolbus.....the busses here are a bit smaller than back home
Tikal, guatemalaTikal, guatemala
Tikal, guatemala

Door de ligging in de jungle en haar steile piramides, was dit toch wel de mooiste maya bouwerk wat ik heb gezien
Merida mex.Merida mex.
Merida mex.

Het leven op straat. overal muziek, dansende mensen op de straat. De mensen weten hier wel hoe ze het gezellig moeten maken!!
PalenquePalenque
Palenque

Great ruins in the mexican jungle
agua azulagua azul
agua azul

the ride brought me to this waterfall


7th November 2005

Goed bezig!!!
He Matthijn! Dat klinkt echt supergaaf allemaal. Je hebt het enorm naar je zin zo te lezen en zien. Al plannen voor Argentine? Kunnen we samen pinquins kijken.....

Tot: 0.172s; Tpl: 0.014s; cc: 15; qc: 70; dbt: 0.0839s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb