greenland


Advertisement
Greenland's flag
North America » Greenland » West Greenland » Nuuk
January 16th 2010
Published: January 16th 2010
Edit Blog Post

Not a self-portraitNot a self-portraitNot a self-portrait

This is not a self-portrait. But somehow shows my mind. Besides being a punk-favorite , it shows my mind trying to keep being a creative – who enjoys personal changing constantly, love the chaos, and never fully knows what is the next path. Might be hard to deal with me – but im trying to improve and learn. Dette er ikke et selvportræt. Men på en eller anden måde illustrerer det mit sind. Udover at være en punk-favorit, viser det mit sind som forsøger at være kreativ – og som kan lide konstant personlig forandring, elsker kaos´et og aldrig helt ved hvad næste skridt er. Det er måske svært at håndterer mig – men jeg forsøger også at forbedre mig og lære.
Greenland 4. january - 31/3. 2010

Blog #1
Finally I began again, Travel is my passion and my main addiction, I need to live different places. If not im getting sad and get withdrawals. Travel is self-prescribed anti-depressant.
I finished my education 1 year ago - and I could proud call myself male registered nurse! Not that I really care much about gender. But sometimes I think it is an advantage to be a man in a woman work zone.
Wonder if it had something to say, when I got this new job so fast.
Felt tragic in November 2009. 5 years in Denmark was beyond me - with only small holidays in between. I behaved stupid (self-destructive?) and felt close to mental breakdown.
Greenland is a former colony of Denmark- and they still get massive infra-structure help from the country.
Since Greenland only manage to educate very few registered nurse´s they are highly dependent on danish nurses working in Greenland. I got my job within a week .
Just had one 5- minute phonecall with the Sister in Charge. Free return ticket to Greenland + a cheap flat to live in+pay similar to Denmark. And that is on a 3 month contract.
Im working in the Capital of Greenland, Nuuk, in Greenland´s biggest hospital: Queen Ingrids Hospital. (180 beds). It is on the medical ward (40 beds) - I got one years experience from surgical ward.
The population of Greenland is roughly 60.000. The ward get´s all of them who needs too be in a medical ward. That means a very busy place to work - and all kinds of diseases.

Grønland 4. Januar-31.3

Blog #1
Endeligt er jeg begyndt igen, at rejse er min passion, min hobby og min største afhængighed..Jeg er nødt til at bo forskellige steder. Hvis jeg ikke gør det bliver jeg ked af det og får abstinenser. At rejse er min selv-ordinerede anti-depressivia.
Jeg færdiggjorde min uddannelse for 1 år siden - og jeg kunne stolt kalde mig mandlig sygeplejerske. Ikke at jeg
tror særligt meget på konstruktionen mand/kvinde/køn. Men nogle gange tror jeg det er en fordel at være mand i et arbejds område med flest kvinder.
Spekulerer på om det også havde betydning for at jeg fik det her job så hurtigt
Følte mig tragisk i November 2009. 5 år var bag mig - med kun små ferier ind imellem. Jeg opførte mig dumt (selvdestruktivt?) og følt mig på randen til nervesammenbrud.
Grønland er en tidligere dansk koloni - og de får stadigt masser af hjælp til infrastruktur fra landet.
Da Grønland kun klarer at uddanne meget få sygeplejersker er de meget afhængige af at danske sygeplejersker arbejder i Grønland. Jeg fik mit job på en uge.
Havde en 5 minutters telefonsamtale med en oversygeplejerske. Gratis retur billet til Grønland +En billig lejlighed at bo i + en løn der ligner den jeg får i Danmark, og det er på en 3 måneders kontrakt.
Jeg arbejder i Grønlands hovedstad Nuuk, på Grønlands største hospital: Dronning Ingrids Hospital (180 senge). Jeg er på den medicinske afdeling (40 senge) - jeg har 1 års kirurgisk erfaring.
Grønlands indbygger antal er cirka 60.000. Afdelingen får alle dem der som bliver nødt til at være på en medicinsk afdeling. Det betyder et meget travlt sted at arbejde og alle former for sygdomme.


Advertisement



Tot: 0.106s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0815s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb