Ephesus, Pamukkale and Konya

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Konya
December 5th 2006
Published: January 12th 2007

The overnight bus from Istanbul was smooth sailing. I had heard of the good reputation of turkish bus companies and they certainly lived up to my expectations. Quality buses, no hassle. I'd even say they're a bit boring. Anyway, I got in Selcuk in early morning and quickly found my way to an ANZ hostel, the first one I stumbled upon. I got a dorm bed for a good price after only a little bargaining... Read Full Entry

Temple of ArtemisTemple of Artemis
Temple of Artemis

One of the 7 wonder of the world... or what remains of it... exactly 1 column...
PamukkalePamukkale
Pamukkale

Calcium formation, without water
Pamukkale 3Pamukkale 3
Pamukkale 3

Wow, I did find a bit of water!
Pamukkale 4Pamukkale 4
Pamukkale 4

Looks like snow
Pamukkale 6Pamukkale 6
Pamukkale 6

Look at the texture. Really cool.
Mevlana Mosque 2Mevlana Mosque 2
Mevlana Mosque 2

I really love this tower/minaret

12th January 2007

Ephesus
Salut Victor! Je suis contente d'avoir eu de tes nouvelles! :) Me semble que ça faisait un bout de temps. Je ne peux m'empêcher de faire un commentaire sur tes photos d'Ephesus! Ça m'a fait tout drôle de les voir car je dois dire qu'elles sont pas mal identiques aux miennes! (à part pour celle où tu es monté tout là-haut et passé par-dessus des barbelés... moi je me suis contenté de la carte postale! lol) Lors de mon voyage en Grèce et mon court arrêt en Turquie je dois dire que le site de la ville d'Éphèse est le plus beau site archéologique que j'ai vu. J'en ai été bien impressionné. C'est facile de s'imaginer à quel point la ville devait être majestueuse. Sur ce, bon restant de voyage et je ne peux attendre de voir tes photos et lire tes commentaires sur l'Égypte! :) Prends soin de toi! Kim xox

Tot: 0.178s; Tpl: 0.009s; cc: 28; qc: 124; dbt: 0.1107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb