Day 3 : Aviemore @ Loch Lomond (Luss)

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland » Dunbartonshire » Loch Lomond
April 14th 2010
Published: April 14th 2010

Dag 3, amai, we zullen het geweten hemme ...
serieus wa kilometers in de bene (alleh, bande) en tegelijk natuurlijk veel afgezien. Onder schitterende zonnestralen!
For starters : Loch ness (alleen het Loch, dieje Nessie da s maar bedrog peizen we), Glen Afric; een heeeeeeeeeeeeeel schoon (volgens de greutva toch) reservaat van natuur. Onder de zonnestralen. Schoon kleurkes van grauwe bomen (in alle tonaties), begroeid mos, her en der de gaspeldoorn in den bloei, veel (en koud) water-van-de-highlands, nen hoop gebeeste etc etc.
Next; kasteel Urquhart (of zoiet), maar dan wel vanop nen afstand. We waren immers de vallei van Glen Afric in gegaan, die we helemaal terug moesten en ni tegen 120 per uur zene, in die kronkelwegeskes en links rijjen. Nog altijd gin Nessie gezien.
Richting Eilan Donan-castle dan maar. Ook een vallei in, een 90 kilomoter. Daar toffe kiekes geschoten, alweer onder ... blakende zon, en floepla, retour, de vallei uit, richting Glen Coe, waar de McDonaldsclan (ni de Amerikaanse) destijds (ergens in de 18e eeuw) op lafhartige wijze waren afgeslacht. Schoon vallei, volop in de ... blakende zon! Ferme kleurschakeringen in de bergen (we hadden natuurlijk 2 specialisten bij), schone lucht en prachtig weer natuurlijk. Vele passing en pissing places later belandden we dan (na de meest kronkelige weg van de trip, so far, langs Loch Lomond) in het poepsjieke Lodge of Loch Lomond in Luss. Luis had het mogen heten want amai mijn botten. Da´s hier voor heel ander portemonnees dan die van arme zelfstandigen. Maar we hebben goe gelachen en ons vooral ni deftig gehouden (in de hoop dat ze ons nog vóór betalen zouden buitensjotten. Tot op heden nog ni gelukt, maar morgen zetten we ons geheim wapen in; onzen Bart, dan gaan we lachen zie!)
Wordt vervolgd!

PS voordeel van zulke lange dagen; iedereen pompaf! De greutva met z´n mombakkes in bed, onzen Eric in bad (en hij maakt er spontaan een brubbelbad van horen wij regelmatig), ons mannen zonder gsms en zonder kaskes (die lajen hier op ons kamer op tegen morgen) in hun kamer!

23.10 o´clock, local time, nog nen douche, misschien fotokes opladen en t bed in (enfin; t is te zeggen, deze keer de zetelkusses ;-)

PS dag 4 geen internet
dag 5 : tja, s morgens thuis, dus de moeite ni meer ....

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb