Amazing Race in London

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » London
August 12th 2010
Published: August 14th 2010

Lontoosta löytyi ihana ostosparatiisi, joka tunnetaan myös nimellä primark. (kiitti päivi vinkistä! 😊 ). Siitä asti kun astuttiin ovista sisään, oltiin paratiisissa. Halpoja vaatteita, kenkiä, koruja , vöitä… ah. Paratiisissa asustaa aina käärme, jonka puremiksi mekin jouduttiin (Adios päiväbudjetti!). Sen jälkeen päätettiin pitäytyä vähän halvemmissa huvituksissa ja lähdettiin kiertämään kaupunkia kävellen. Kilometrejä kertyi ihan kivasti, ja päivän kruunasi vielä illan rinkkamaratooni. Nähtiin Covent Gardenin katutaiteilijat, big benny, London Bridge, Harrolds ja ruuat meille tarjosi China Town. Lontoo hurmasi meidät totaalisesti, ihmiset oli ihania ja talot vielä ihanempia! ”tänne vielä muutetaan”-kuulu useampaankin otteeseen päivän aikana.

Hullaannuttiin ehkä vähän liikaakin Lontoon ihmeellisestä maailmasta, kunnes vesisade herätti meidät todellisuuteen siitä, että nyt on kiire, kone lähtee kolmen tunnin päästä! Kolme tuntia saattaa kuulostaa pitkältä ajalta, mutta Lontoossa aika kuluu kuin siivillä. Bussissa todellisuus rävähti kunnolla tajuntaan, stansted onkin melko pitkän matkan päässä keskustasta. Avulias lontoolainen nuori nainen kuitenkin pelasti päivämme ja tulevan vuotemme, kertomalla meille lyhimmän ja nopeimman reitin stanstedille. Ok, luultiin siis hetken ajan selviytyvämme helpolla, mutta toisin kuitenkin kävi. Oululaiset Lontoossa=ei hyvä yhtälö. Oulussa ei ole metroja eikä pitkiä välimatkoja.

Edessä oli kiperä matka metroviidakon halki Liverpoolin asemalle, ja me kauhusta kankeana ryhdyimme selvittämään tietä lähes mahdottomalta kuulostavan vaihtojen sekasotkun läpi kohti päämäärää. Onneksi matkalla törmäsimme muihinkin avuliaisiin lontoolaisiin, jotka ystävällisesti juoksivat meidän kanssa metron ovelta toiselle! JEP! Homma hoidossa, tytöt vihdoin koneessa! Väsyneinä mutta erittäin helpottuneina!

Ihan vaan tiedoksi, että matkalla törmättiin myös toisiin yhtä karun tai jopa karumman kohtalon kokeneisiin reissareihin. Ei oltu siis ainoita matti myöhäisiä 😊

Loppu hyvin kaikki hyvin. Koneessa sai vähän hengähtää hektisestä elämästä..silti takaraivossa kolkutteli seuraava etappi, Kuala Lumpur, ja hostellin metsästys.

Hyvää yötä, pienet nallet silmät sulkee. Huomenna uusiin seikkailuihin!

pusuja,

Hanna ja Eve

18th August 2010

Hello from Singapore!
Hello Hanna and Eve, Good to know both of you are enjoying yourselves in Malaysia. Can't wait to see the photos, if any, taken in Malaysia and hope to see your travel journal in English too. By to way I know one sentence of Finnish - Hey Kulta Mita Kuulu? Something like that. Haha! See you in Singapore! Cheers, JK
19th August 2010

Tää oon niin teidän tapaista :D En oo kyllä yhtään yllättyny... Teillä on kyllä varmasti mahtava ja tapahtumarikas reissu. Pitäkää oikein hauskaa!!

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb