Uumajan kitaramuseo

Europe » Sweden » Västerbotten County » Umeå
July 11th 2023
Published: August 27th 2023

Nukuin hyvin. Aamupalan jälkeen tein pienen kävelykierroksen. Hotellista piti lähteä klo 11 ja kitaramuseo aukesi klo 12. Kun ryhdyttiin siirtämään autoa halvemmalle paikalle, auto ei käynnistynytkään lainkaan. Netistä ei löytynyt puhelinnumeroa, josta olisi saanut apua siihen hätään. Jukalla oli onneksi mukana kaapelit, ja saatiin virtaa toisesta autosta. Olin ehtinyt googlata akkukaupan. Ajettiin sinne, jätettiin auto käymään vapaalla käsijarru päällä ja mentiin ostamaan uusi akku. Liikkeestä olisi saanut lainaan työkalut, mutta Jukka totesi että hänellä on omat työkalut ja hän vaihtaa uuden akun myöhemmin. Ajettiin sitten keskustaan kitaramuseon lähelle. Siellä vierähti tunti, ja poikettiin sen jälkeen kahvilla ja System Bolagetissa ostamassa viinipurkkeja.

Auto ei käynnistynyt taaskaan. Jukka yritti ottaa virtaa uudesta akusta vanhaan akkuun, mutta se ei onnistunut. Hän yritti irrottaa akkua jakoavaimella, mutta se ei onnistunut. Olimme pysäköineet sattumalta pyöräkorjaamon eteen ja menin kysymään olisiko hänellä oikean kokoista kiintoavainta. Oli toki. Kun hän yritti irrottaa akkua, niin kiintoavain putosi auton moottoritilaan ja hän sanoi "perkele". Eli siitä ilmeni että hän oli suomalainen. Hän onnistui onkimaan työkalunsa takaisin ja vaihtoi akun. Luonnollisesti maksoimme hänelle mitä hän laskutti ja annoin ylimääräistä vielä 10 euron setelin.

Tot: 0.224s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.1102s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb