Kosice

Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Kosice Region » Kosice
October 4th 2011
Published: October 6th 2011

Beste familie, kennissen, oud-collega´s en vrienden

Deze blog is alleen voor jullie bestemd. Op het ogenblik zijn we nog in Kosice in Slowakije. We hebben hier twee maanden op het huis van Vlado, Linda´s vader, gepast. Vlado was intussen in Alaska. Afgelopen week hebben we hem opgehaald in Boedapest.
We hebben onze tijd hier goed besteed. Linda heeft een cursus gedaan, zodat ze overal in Europa als ziekenverzorgster kan werken. Deze Vrijdag doet ze examen. Ik heb aan ons boek gewerkt. Elke dag heb ik zitten schrijven van 9 uur ´s ochtends tot 5 uur ´s middags. Ik had het al klaar willen hebben, maar het gaat toch nog wel een maandje duren. In de weekenden hebben we gewandeld in de prachtige natuur rond Kosice. Vanaf dat we hier waren is het mooi weer geweest en dat is nog steeds zo.Soms was het zelfs 38 graden. Kosice is een mooie stad met prachtige gebouwen en huizen Zie foto´s. Het eten met zijn Hongaarse en Moravische invloeden vinden we heerlijk. Vorige week zijn we zowaar naar een driedaags internationaal jazzfestival geweest. Internationaal wil zeggen bands uit Tsjechie, Slowakije, Polen, Hongarije, Oostenrijk en er was een verdwaalde Italiaan. Het was geweldig om te zien wat er met de jazz gebeurt, als hij in Centraal-Europese handen komt. Het mooiste was dat er nog echt jazz werd gemaakt. Dat zie je nergens meer, op geen enkel jazzfestival.
Op 8 oktober hebben we een vlucht van Boedapest naar Dusseldorf. We gaan dan voor een dag naar mijn broer en schoonzus in ´s Heerenberg. Op 9 oktober reizen we verder naar Schiedam. We gaan dan tijdelijk wonen in ons appartement op de Burg. Knappertlaan 256 A. We zijn nog even niet telefonisch te bereiken, omdat de sim-kaart niet werkt. Zodra we in Nederland hopen we dat te herstellen. Zodra het weer ok is, geven we dat door.
We hopen jullie gauw weer te zien.
Hartelijk groet van
Linda en Andre

Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 32; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb