Fra Dorthe: I Moskva

Russia's flag
Europe » Russia » Northwest » Moscow
August 19th 2008
Published: August 19th 2008

Moskva 190808

Ud over al saedvane var vi i god tid da vi startede vores tur busstoppesstedet i Dragoer med alle vore pakker og nelliker. Da vi senere blev kaldt ud til gaten i starten af en kop latte 10 min foer flyet laettede var alt som det plejer i familien Frey!

Svaert at forestille sig at man snart befinder sig i den tidligere oestbloks hovedkvarter naar man sidder i flyveren og spiller stewerd-uddelt ludo med Helene og Marika og spiser Haribomiks fra moster der har vaeret en tur paa gulvet i flyveren og derfor knaser skoent i taenderne.

Det bliver noget mere virkeligt da vi 3 timer senere staar i en udefinerlig koe-masse foran paskontrollen MEN her er det fedt at have 3 boern og en naesten selvlysende klapvogn med: En stram tolkontrolloer piller os ud af maengden saa vi kommer foran den maabende menneskemasse og vi lader selvfoelgeligt vaere at spoerge selvom Helene lidt utrygt beder om en forklaring. Endnu mere virkeligt bliver det da chauffoeren der skal koere os til hotellet ankommer og ligner en daarlig kopi af Viggo Mortensen i „Estern promises“ og vi holder i koe der handler mere om junglelov end om agtpaagivenhed som i Dktrafik. Boernene er meget bekymrede for 2 blinkende ambulancer der ikke har en chance i mylderet. Og helt virkeligt bliver det da vi realiserer at vores hotel har kareokebar(!laes striptease hvor der ikke er begraensning paa hvad man kan koebe der!) og hvor der bliver handlet frit med varerne i lobbyen hvor vi ellers synes der ser paent ud og vi indtager vores aftensmad.

21st August 2008

o.k. I understand indeed
may be is this entry assigned just for your Danish friends ;-))

Tot: 0.054s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0352s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb