Hjemme igjen

Norway's flag
Europe » Norway
June 18th 2006
Published: June 18th 2006

Å leve i bager, flytte ut og inn av nye overnattingssteder og gå med møkkete klær er greit ei stund. Etter seks uker i Europas østlige og sentrale deler passer den forslitte klisjeen Borte bra, hjemme best, ganske godt. Baleno´n holdt stand i 5068 kilometer gjennom sju land: Sverige, Polen, Slovakia, Ungarn, Slovenia, Østerrike og Tyskland.

Etter noen dager i Salzburg gikk turen videre til Johan og Tina (for dem som ikke kjenner dem, er Johan kompis av Lars Erik og studerer i Regensburg, Tina er hans forlovede) i Regensburg, en by med ca 150 000 innbyggere og en svært vakker og trivelig gamleby. Vertskapet sørga for at vi ikke mangla noe, spesielt ikke god mat og drikke, og Johan guida oss gjennom byen bedre enn noen betalt guide kunne gjort.

Det var mange glade tyskere ute på byen etter at Tyskland slo Polen på onsdag. Og en to timer lang frokost med bayerske godsaker på en utekafé er heller ikke å forakte.
Fra Regensburg kjørte vi de 80 mila til Kiel i ett strekk. Derfra tok vi båt til Gøteborg. I Drøbak venta vafler, bløtkake og velkomstkomite på hytta til Lars Eriks tante og onkel.

Lørdag kveld kom vi til Fjellhamar og vi avslutta mange uker med labert kosthold med en kebab. Fra og med mandag starter et nytt og bedre liv med sunn mat og trening! Hørt den før?

Og sist, men ikke minst: Alle var enige om at det var en bra tur.

Tot: 0.295s; Tpl: 0.019s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0881s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb