Norjaan

Norway's flag
Europe » Norway
March 16th 2018
Published: March 27th 2018

Käytin Finnairin palkintolennon meno-paluu-lentoon Tampere-Helsinki-Oslo. Lähtö oli Pirkkalasta klo 17. Menin sinne kotoa bussilla. Ensimmäisen bussin kuljettaja ei osannut kertoa, kuinka matkakortti piti leimata oikein, joten piti maksaa kumpikin matka erikseen. Helsinki-Vantaalla oli parisen tuntia vaihtoaikaa, ja sieltä oli lento Osloon. Oslossa oli se jännitysmomentti, että jatkolentoni oli Norwegianilla. Onneksi aikaa oli runsaasti, eli yli kaksi tuntia. Minun piti ottaa matkatavara hihnalta, poistua saapuvien alueelta ja mennä lähtöselvitykseen ja erikseen turvatarkastuksen läpi lähtevien puolelle. Lentokentällä toimi wifi, ja käytössä oli myös Moimobiilin liittymässä 1 giga EU+Eta-aluuella kuukaudessa. Lentokentällä sain täydennettyä tyhjän vesipulloni. Kun yritin ostaa pullan kaupasta, kumpikaan luottokorttini ei toiminut. Olin unohtanut maksualueeksi Suomen. Onneksi vaihto onnistui netissä heti.

Trondheimin kentällä menin epähuomiossa eri yhtiön bussiin, kuin olin aikonut. Koska Trondheimissa oli illalla jo 10 astetta pakkasta, laitoin villapaidan päälle. Se oli tarpeen, koska kävelymatkaa Airbnb-majoitukseen oli yli kilometri. Isäntä oli antanut hyvät ohjeet siitä, miten tullaan oikealle ovelle, ja ovesta pääsi sisään. Mutta en ymmärtänyt missä on asunnon avain. Pyörin siinä jonkin aikaa ja kävin ylempänäkin. Mutta soitin vielä uudestaan hänen ovikelloaan ja hän avasi sitten asunnon oven 1. kerroksessa. Asunto on vanhassa kivitalossa. Hän oli lähdössä aamulla matkalle ja olisi seuraavan yön poissa, häissä muualla. Pääsin majoittumaan isoon huoneeseen.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb