Viimeinen katsaus Huippuvuorille

Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway » Longyearbyen
July 19th 2023
Published: August 31st 2023

Valvoin klo 3.30-5.00. Onneksi minulla oli nyt banaaneja, ja välipala auttoi nukahtamaan uudestaan. Heräsin klo 8.45. Aamupala rauhassa. Huone piti luovuttaa klo 11. Vein laukun hotellin säilytykseen ja palautin polkupyörän. Kävelin keskustassa, ja kävin joen toisella puolella. En ostanut mitään. Join hotellin aulassa vettä ja kahvia, ja vessassa piti käydä siellä sukkasillani. Järjestelin tavarat uudestaan lentokenttää varten.

Lentokenttäbussi tuli klo 12.30. Turvatarkastus oli nopea. Lentokentällä oli väkeä odottamassa lentoa, jonka piti lähteä Saksaan klo 13.15, mutta se oli reilusti myöhässä, ja oma lentoni pääsi lähtemään vasta klo 15, noin puoli tuntia myöhässä. Olin taas ostanut keskihintaisen lennon, johon olisi kuulunut ruumatavara ja jossa sai valita istumapaikan. Isokokoinen käsimatkatavara olisi maksanut melkein yhtä paljon. Ikkunapaikalta sai kuvattua maisemia. Koneessa oli tilaa ja sai kahvia.

Laskeutumisen yhteydessä alkoi särkeä päätä oikean silmän yläpuolelta. Olin ajatellut ostaa kausilipun lentokentän bussipysäkin automaatista, mutta se oli rikki. Olin lukenut joistakin arvosteluista, että sovelluksella ostettu lippu voi kadota, joten ostin puhelinsovelluksella vain kertalipun, joka oli kyllä voimassa 90 minuuttia. Tromssa näytti erittäin vehreältä. Ei se ole sen vehreämpi kuin Suomikaan, mutta Huippuvuorilla kasvoi vain lyhyttä ruohoa ja kukkia - ei lainkaan pensaita eikä puita.

Hotelli löytyi helposti. Sain vielä kahden hengen huoneen yhden hinnalla. Huoneessa oli astiat kahdelle. Hyödynsin bussilipun voimassaoloa - ajoin pohjoiseen kilometrin ja kävelin takaisin. Ostin kaupasta aamiaistarpeita. Oli jo nälkä, päädyin lähiravintolaan ja söin kanaa. Alkoi taas päätä särkeä. Kävin katsomassa muutamaa baaria, mutta en jäänyt mihinkään juomaan. Asunnossa olutta ja iltapalaa. Seuraavan päivän suunnittelua. Nukkumaan klo 23.

Tot: 0.049s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0289s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb