Eka ajo - muutos suunnitelmiin

Europe » Iceland » Southwest » Selfoss
April 27th 2015
Published: April 27th 2015

Hostellissa oli hyvä aamupala. Auto oli varattuna maanantaiaamusta klo 10.30 alkaen. Meidän piti alun perin lähteä kiertämään Islanti myötäpäivään. Mutta koska sää on selvästi keskimääräistä kylmempää ja pohjoisessa tuli lunta, niin muutimme suunnitelmia. Peruimme kaikki majoitusvaraukset. Saimmekin auton jossa oli nastarenkaat, mutta emme lähteneet silti kiertämään saarta myötäpäivään. Ajoimme ensin Reykjavikiin, lisäsimme renkaisiin ilmaa, koska autossa paloi varoitusvalo. Jorma luki karttaa. Ajoimme Reykjavikin keskustaan, pysäköimme auton kirkon viereen. Kävimme kävelyllä vanhassa kaupungissa. Siellä oli paikalliset vanhojen päivät. Poikkesimme pullakahvilla.

Ajoimme Selfossiin. Pysähdyimme näköalapaikalle, kun saavuimme ylängöltä laaksoon. Tuuli oli kova. Selfossissa kävimme pankissa ja syömässä. Toisessa paikassa oli wifi, ja tutkimme majoituksia. Päädyimme majataloon, joka sijaitsi 10 km Selfossista itään. Houkutteli mennä katsomaan jäätiköitä, mutta ei kiinnostanut mennä seudulle, jossa tuuli 20 m/s.

Tot: 0.056s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0316s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb