Musta ranta ja historiallinen laakso

Iceland's flag
Europe » Iceland » South » Vík
April 29th 2015
Published: April 30th 2015

Kävimme aamulla katsomassa viereistä Skogafossin putousta. Ajoimme sitten 30 km itään ja kävimme katsomassa Vikin mustaa hiekkarantaa. Sen pidemmälle emme jatkaneet itään, vaan käännyimme takaisin. Paluumatkalla satoi. Pysähdys Seljalandfossilla. Poikkesimme edellisessä majapaikassa hakemassa kengät, jotka Jorma oli unohtanut sinne. Piti odottaa pihalla, kun majapaikan pitäjä tuli kuntosalikäynniltään.

Selfossissa söimme kolmannen kerran samassa ravintolassa. Varasimme Reykjavikiin majoituksen. Koska oli hyvä sää, ajoimme vielä Þingvellirin kautta. Siellähän Islannin parlamentti kokoontui ensimmäisen kerran noin tuhat vuotta sitten. Reitti Reykjavikiin kulki lumisen alueen läpi. Majoituimme hotelliin, joka oli ehkä parin kilometrin päässä keskustasta ja jossa auton sai pysäköityä kadulle ilmaiseksi. Kävimme kävelyllä vielä keskustassa.

Tot: 0.328s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.2276s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb