Athen

Europe » Greece » Attica » Athens
August 8th 2005
Published: January 17th 2009

És végre eljutottam Athenba. Harmincakárhány óra a Transzbalkán Expresszel (már rutinosan), ahol a hálófülkét egy család két lányával osztottam meg (nyáron kicsit többen utaznak Görögországba, mint télen). Majd Thessalonikből további 5 óra Athenig. De végre ott voltam, az utolsó szigrolatok, szakdolgozatvédés, az államvizsga, és a diplomaosztó után Görögország élettel teli, nyüzsgő szívében. A többiek már reggel megérkeztek fapadossal (pár órát aludtak a reptéren) és már vártak rám.

Egy Youth Hostelben volt a szállásunk, a régi olimpiai stadion mögött, kb. 20-25 perc sétára a belvárostól. Az aznap estét a Lykavitoson töltöttük, a város fényeiben gyönyörködve. A hegyoldal azonban telis-tele van kaktuszokkal, ezért nagyon kell vigyázni, hova állítjuk fel a fényképezőgépet... Szikiből fél órán keresztül szedegettük ki a tüskéket.

A következő nap intenzív városnézéssel kezdődött az Acropolison. Nemzetközi diákkal ingyen be lehet menni, különben 14-16 eurót kell fizetni! Az Acropolis persze tele volt túristával, Matty 15 perceket várt egy "tiszta" kép kedvéért. És nagyon meleg volt, nem is a levegő, de a Nap forrón sütött. persze ide mindenképp el kell jönni, de sajnos mindent vadul restaurálnak, már szinte nem is látni az eredeti romokat, mindent újra felépítenek.

Acropolisról

Az Acropolisból lementünk a Római Fórumhoz, itt bementünk a múzeumba, Széltorony, majd a Zeusz templomhoz. Kimerítő nap volt.

Este tavernázni mentünk az Acropolis tövébe, ahonnan az ablakon kinézve a kivilágított Lykavitos látszott. 10 eurot kellett fejenként fizetni a menüért, amirét kaptunk ouzót és 5féle ételt. (óriás bab, húsgombóc, sült kishal, kalamari, szőlőlevélbe tekert rizs, görög saláta, dzadziki) meg édes görög borok. Hazafelé a régi olimpiai stadion felé jöttünk, ahol a fiúk (Zoli, Matyi) átugrottak a kerítésen futni egy kört. Látni a fotón, ahogy futnak.

Szép nap volt, főleg az 50 centes melegvizes zuhanyzás után.

Másnap délelőtt Plakát jártuk be, majd kora délután indultunk tovább Sounionra.

Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb