Magdeburg

Germany's flag
Europe » Germany » Saxony-Anhalt » Magdeburg
September 28th 2022
Published: October 9th 2022

Olin päättänyt viettää yhden yön Magdeburgissa, koska se oli matkareittini varrella ja sentään yhden osavaltion (Saksi-Anhaltin) pääkaupunki. Ensivaikutelma kaupungista ei ollut hohdokas. Satoi vettä. Olin hotellissa kaksi tuntia ennen sisäänpääsyä, eikä yhtään huonetta ollut vielä valmiina. Onneksi matkalaukun saattoi jättää sinne. Tihkusateessa sitten kiertelin katsomassa DDR-aikaista arkkitehtuuria. Yhden ostoskeskuksen ulkoseinältä löytyi hyvä kalaravintola. Tämän jälkeen löytyi vanhaa keskustan rakennuskantaa ja mielenkiintoinen Zitadelle, josta tuli mieleen Gaudin arkkitehtuuri.

Hotelli oli hulppea: huoneita 514. Illemmalla ei enää satanut. Kävelin etelään ja ajoin sitten ratikalla pohjoiseen ja kävelin sieltä takaisin hotellille. Vastaan tuli myös sotaa edeltävää rakennuskantaa, joka oli laitettu kuntoon. Söin 4,5 euroa maksaneen falafel-lautasen. Kävin vielä hotellin saunassa.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 31; dbt: 0.0336s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb