Reichstag


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Berlin » Berlin
April 4th 2009
Published: April 4th 2009
Edit Blog Post

Maketa budovy ReichstaguMaketa budovy ReichstaguMaketa budovy Reichstagu

Hore je terasa so sklenenou kupolou.Vidno taktiez jeden z vchodov so schodiskom kde cakaju navstevnici.
Prehliadka Berlina by nebola kompletna bez navstevy budovy Reichstagu - Risskeho parlamentu.Budova ma za sebou bohatu historiu a dnes v nej sidli nemecky spolkovy parlament - Bundestag.Zaujimavou je hlavne stresna terasa so sklenenou kupolou dokoncenou v r. 1999.Vstup na terasu aj do kupoly je zdarma, treba si ale vystat dlhy rad.Ja som siel do Reichstagu v jeden dazdivy vecer, ked bol rad o cosi kratsi, ale aj tak som kvoli bezpecnostnym prehliadkam (podobnym tym na letisku) cakal skoro tristvrte hodiny.Kupola je v noci velmi zaujimava a z terasy, ak je pekne, je vyhlad na cely Berlin.Takisto som bol v Reichstagu aj v posledny den pred odchodom, ale to som uz nemusel cakat a siel bocnym vchodom ako nejaka dolezita osoba.Zaregistroval som sa totizto tyzden vopred na prednasku v plenarnej sale.Dorazil som ako bolo na pozvanke so 45-minutovym predstihom a ako uz byva zvykom, moje meno vobec nebolo na navstevnej listine.Mal som tu pozvanku tak ma nakoniec pustili a kedze bolo este dost casu do prednasky, ochrankar ma este raz vyviezol hore na terasu.Mal som stastie, ze som siel do kupoly uz predtym lebo prave v tento den ju na cely tyzden zatvorili kvoli cisteniu.Ani sa necudujem pri tolkom skle a zrkadlach.Prednaska
Dem Deutschen Volke (Nemeckemu narodu)Dem Deutschen Volke (Nemeckemu narodu)Dem Deutschen Volke (Nemeckemu narodu)

Takto cakaju navstevnici.Velka zastava vpravo je zastava nemeckej jednoty, ktora sa nikdy nezvesuje ani nespusta na pol zrde.
samotna bola zaujimava, boli tam asi 2 triedy, potom rozne mensie skupinky a ja.Fotky su v opacnom poradi - najprv z pondelka a potom z tej nocnej navstevy.


Additional photos below
Photos: 17, Displayed: 17


Advertisement

Terasa (1)Terasa (1)
Terasa (1)

Po bezpecnostnej kontrole vytahy vyvazaju navstevnikov na terasu.
Terasa (2)Terasa (2)
Terasa (2)

Pohlad na kupolu
Terasa (3)Terasa (3)
Terasa (3)

Tu je vidiet ako jednu zo styroch "vezi", ktora je sucastou historickej budovy.
Terasa (4)Terasa (4)
Terasa (4)

Su tam takisto rozne susosia.
Vyhlad z terasyVyhlad z terasy
Vyhlad z terasy

V to rano ked som tam bol ja to nebolo nic moc kvoli hmle, spic televiznej veze skoro vobec nevidiet.Nocne fotky vysli krajsie.
Prednaska v plenarnej sale BundestaguPrednaska v plenarnej sale Bundestagu
Prednaska v plenarnej sale Bundestagu

Na tych modrych sedadlach sedia poslanci a vlada.Zaujimavostou je, ze pouzita modra farba je specialne navrhnuta a dokonca patentovana, takze sa nemoze inde pouzivat - je to takzvana Bundestag Blue.Orol je takisto specialne navrhnuty, aby co najmenej pripominal toho nacistickeho.
Plenarna sala vs. kupolaPlenarna sala vs. kupola
Plenarna sala vs. kupola

Z kupoly prenika do plenarnej saly denne svetlo.Strecha je vraj priehladna preto, aby poslanci videli na obcanov a naopak.Z vnutra kupoly sa po obvode pohybuje velka "platna" vzdy tak, aby sa slnecne luce neodrazali priamo do saly.Cele to navrhol anglicky architekt Foster a vraj za to dostal aj titul Lord.
Kupola v nociKupola v noci
Kupola v noci

Takto vyzera terasa a kupola v noci
Nocny BerlinNocny Berlin
Nocny Berlin

Ked nie je velmi zamracene, je mozne vidiet nocny Berlin.
Brandenburska branaBrandenburska brana
Brandenburska brana

Z terasy je vidiet aj na nedaleku Brandenbursku branu.
Kupola (1)Kupola (1)
Kupola (1)

Cela konstrukcia zo skla, ocele a zrkadiel vazi 300 ton.Hlavne v noci je to cele velmi efektne.Po postrannych plosinach na vnutornom obvode sa da vyjst hore do "rozhladne".
Kupola (2)Kupola (2)
Kupola (2)

Tu vidiet spominanu platnu co sa toci za Slnkom, aby panom poslancom nesvietilo do ocu ked rozhoduju o osude obcanov.
Kupola (3)Kupola (3)
Kupola (3)

A takyto paradny pohlad sa naskytol, ked som kracal do rozhladne.Dole pekne vidiet sedadla Bundestagu.Na tom ocelovom obvode su umiestnene rozne fotografie a dokumenty.
Kupola (4)Kupola (4)
Kupola (4)

Konstrukcia je to veru zaujimava, to sa musi panu Fosterovi uznat.
Kupola (4)Kupola (4)
Kupola (4)

Takto to vyzera uplne navrchu kupoly Reichstagu.


Tot: 0.04s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 23; dbt: 0.018s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb