Parijs

Published: October 9th 2011

Parijs 5 oktober 2011

We hadden al een paar maanden op voorhand onze tickets geboekt met de bus naar Parijs. Opstap in Gent Dampoort. Onze tickets kosten 12€ per persoon (3€ extra administratieve kosten). De rit duurde een goeie 4 uur want de bus had wat vertraging.
Busmaatschappij: Eurolines (de bus heeft verschillende opstapplaatsen)

Bij de stophalte van Eurolines moet je de metro nemen. Alles staat goed aangeduid. Ofwel betaal je cash of met je visakaart. Tip: neem genoeg cash geld mee! Een ticketje kost €1,70 (enkele rit).

We moesten overstappen en namen dan metro nummer 4 richting Defert – Rochereau. Onze jeugdhostel lag op 10 minuten wandelen van de metro.

Naam jeugdhostel: FIAP
Zeker 3 *** waard voor een jeugdhotel te zijn!
De kamers zijn recentelijk vernieuwd, zeer modern gebouw vanbinnen (vanbuiten lijkt het op een oud appartementsblok), vriendelijk personeel, en gratis 30 min wifi op de benedenverdieping.
De nacht zelf ...euhm was een ander paar mouwen. De muren waren van karton waarschijnlijk want we konden alles horen wat onze buurvrouw aan het doen was. Ze was tot een gat in de nacht aan het skypen (op z'n Amerikaans= luid!) na wat geklop op de muur, en uiteindelijk ben ik dan gaan klagen aan haar deur is ze gestopt. We moesten er 6 uur later uit...en het was met kleine oogjes...
Onze kamer kostte 39€ per persoon (inclusief ontbijt) – van dat ontbijt moet je je er niet te veel van voorstellen. Cornflakes en koffie.
Enfin , in ieder geval zit het in de prijs mee inbegrepen.

Totaal + reservatie = € 71,10

We hadden ook een eigen badkamer. Zeer proper!! Je krijgt ook 2 handdoeken. Let op: de douche bevindt zich achter de deur! :-) we stonden voor aap bij het onthaal met de vraag van 'waar zijn de douches'?

Adres:
30 Rue Cabanis
Paris
www.fiap-paris.org

In de namiddag hebben we Parijs nog wat doorgeslenterd. De bedoeling was om iets te eten in Quartier Latin, maar het was er behoorlijk duur. Niet voor ons klein budget.
Een heerlijke pittazaak gevonden in de buurt van ons hotelletje :-) een maaltijd voor ons 2 kostte 10,50€ met frisdrank erbij – en dit in Parijs!- :-)

Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0306s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb