Parhaat palat keväältä 2008

Europe » France » Rhône-Alpes » Grenoble
May 7th 2008
Published: December 31st 2008

Islantilainen illallinen Gudrunin luonaIslantilainen illallinen Gudrunin luonaIslantilainen illallinen Gudrunin luona

Ohjelmassa pantomiimia Georgiasta
Hei rakkaat opiskelijablogimme lukijat!

Kevät on hurahtanut vauhdilla eteenpäin. Täytyy tunnustaa, että täällä luennot ovat ohi ja istumalihaksia kulutetaan tällä hetkellä kotona. Tentit alkavat 19.5. Vielä muutama raportti palautettavana ja se oli sitten siinä.

Olemme olleet aika nostalgisissa fiiliksissä viime viikkoina ja miettineet, mitä reissustamme jäi käteen. Ehkäpä kaikkein ylpeimpiä olemme olleet siitä, että saimme arjen rutiinit katkaistua lähtiessämme 9 kuukaudeksi Ranskaan. Täällä puhaltavat ehkä hieman eri tuulet kuin kotisuomessa ja olemme saaneet eväitä reppuun monelta eri elämän osa-alueelta.

On ollut mahtavaa olla reissussa hyvä ystävän kanssa. Reissu ei tuhonnut kaveruuttamme, vaikka hermot ovat joskus molemmilla kireinä olleetkin syystä tai toisesta. Ja naisillahan niitä syitä riittää. 😊 Mietimme tuossa, mikä on ollut kaikkein tärkein huonekalumme/kodinkoneemme ja se on ehdottomasti rakas uunimme kahdella keittolevyllä. Emme olisi ikinä uskoneet että kaupan halvin uuni voi yltää moiseen suurtaloussuoritukseen. Pikku-uunimme kova suoritustaso on mahdollistanut monet upeat illalliset kodissamme. Niistä lisämakua kuvissamme.

Turhimman kapineen tittelistä taistelevat silitysrauta ja sadeviitta. Silitysraudan kohdalla 10 € hinta todella kuvaa laatua, sillä tuskin on mitään suoristettu, ainoastaan steariinit kerran irrotettu korkokengistä. 😊 Pyöräilysadeviitat sen sijaan toimme ihan Suomesta asti. Turha toivo että pysyt kuivana, vaikka kyseessä on oikea pyöräilymalli. Olisi pitänyt lukea ne käyttöohjeet. Mutta ehkäpä
Suomalais-ranskalais-kolumbialainen illallinenSuomalais-ranskalais-kolumbialainen illallinenSuomalais-ranskalais-kolumbialainen illallinen

..jälkkäriksi suomalaista MANSIKKAKAKKUA!
kuitenkin voittaja on teipillä kiinnitettävä verhotanko - turha toivo, teimmekin verhoista pöytäliinan. 😊

Se siitä, paljon on siis opittu niin sähköhommista kuin putkitöistäkin. Myös ranskalainen neuvottelutaito on parantunut. Jos ei homma pelaa niin ei muuta kuin barrikaadeille ja mieltä osoittamaan. Boikotti on paras uhkaus jos haluaa saada asiansa läpi, sitä olemmekin harrastaneet pariin otteeseen menestyksekkäästi. Jätetään yksityiskohdat sikseen.

Kotiin palaamme 31.5. eli matkaa on vielä hieman jäljellä.

Kaikkein eniten toivomme, että reissu olisi lisännyt ammattitaitoamme ja saisimme hyvät, mahdollisuuksia avaavat työpaikat.

Katsotaan miten meitin käy.

Kaikkea hyvää!

T & L

Kauppalista...Kauppalista...
Kauppalista...

...kerrankin kun pääsee markettiin, lastataan kunnolla
Tänään grillataanTänään grillataan
Tänään grillataan

...ainakin siihen asti kun poliisit saapuvat paikalle.
Irtaimistoa kaupan - Brocante!Irtaimistoa kaupan - Brocante!
Irtaimistoa kaupan - Brocante!

...myimme tavaroitamme pois. NYYH!
Keltaiset pyörämme parkissaKeltaiset pyörämme parkissa
Keltaiset pyörämme parkissa

..missä pyörät, siellä me!
Koulun illallinen vuorillaKoulun illallinen vuorilla
Koulun illallinen vuorilla

Bastillen rinteellä, upeat maisemat
Kultamme piknikilläKultamme piknikillä
Kultamme piknikillä

ulkoilu on tärkeää
IltavalmistelujaIltavalmisteluja
Iltavalmisteluja

Teemana saparot ja viikset - meksikolainen ilta.

Tot: 0.122s; Tpl: 0.052s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0459s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb