Extreme'iä elämään ja Mummon lihapullat

October 8th 2007
Published: October 9th 2007

Hei Kaikille!

Viikko on taas vierähtänyt mukavasti.
Viime lauantaina saimme luoksemme Elovena-prinssi numero kakkosen. Kaurapuurolähetys saapui ajallaan tosin herran matkatavarat olivat jääneet Müncheniin. Se ei vauhtia kuitenkaan haitannut. Prinssi numero kaksi on muuten se Tiinan oma kulta Jarno.

Heti ensimmäisenä aamuna veimme Jarnon kokemaan jotain uskomatonta ja siinä sivussa taisimme itsekin kokea aikamoisen hmmm.... shokin. Kyseessä oli vuoristokiipeily. Vuokrasimme 9 hengen porukalla Adrenaline Sport Grenoblesta kiipeilyvarusteet hintaan 10 euroa per pää. Lisää tietoa kyseisestä bisneksestä löytyy heidän nettisivuiltaan www.adrenaline-ski-shop.com. Itse putiikki on osoitteessa 1&3 Cours Jean-Jaurés, Grenoble.

Sunnuntaiaamuna heitimme kamppeet niskaan ja lähdimme kohti Bastillea. Tarkoituksena oli kiivetä noin kolmen tunnin aikana kaksi erillistä vuoren rinnettä. Ensimmäisessä osiossa kuljettiin paljon vaakatasossa kun taas toinen (vaikeampi) osio noustiin jyrkästi ylöspäin. Onneksemme vuoren juurella oli pieni harjoitusrata, jonka treenasimme ensin läpi ja tutustuimme varusteisiimme. Täytyy näin heti alkuun todeta, että jos olisimme tienneet mihin joudumme, olisimme ehkä harkinneet kahdesti lähdemmekö kiipeämään.

Matkan varrella tunnelma muuttui jopa filosofiseksi ja saimme molemmat reagoida omaan pelkoomme omalla tavallamme. Tiina halusi päästä hommasta nopeasti eroon ja kiipesi joukon pioneerina etunenässä koko matkan. Hänen uskomaton ketteryytensä sai muut epäilemään hänen olleen jonkinlainen vuoristoeläin edellisessä elämässään. Tosin hänen hurjimpiin punnerruksiinsa taitaa olla johtanut ahkera Body Pump-treeni. Laura sen sijaan kävi läpi henkien taiston. Pelottaa niin että jalat tärisee, mutta irti ei saa päästää. Alas ei saa katsoa eikä taaksepäin. On katsottava eteenpäin ja edettävä askelma askelmalta. Hetken levon jälkeen sai uskomattomasti taas lisää voimaa. Tuntui mahtavalta kokea miten vuoresta saa lisää energiaa.

Kiipeilyreissumme oli täynnä monenlaisia tunteita pelosta itsensä voittamiseen. Kaiken lisäksi yhteinen retkemme vuorella lujitti ryhmähenkeä tässä kansainvälisessä porukassa. Upean päivän jälkeen kokoonnuimme kotiimme syömään kunnon hiilihydraattipitoisen illallisen. Tarjosimme kansainvälisille vieraillemme alkupalaksi Jarnon tuomaa ruisleipää. Pääruuaksi mummon muusit lihapullilla - kermaa ja voita säästelemättä. Jälkiruuaksi kunnon suomalaista omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta. Suomalainen ruoka sai kiitosta. Joten tuskinpa meillä suomalaisilla on mitään häpeämistä, sanovatpahan eurooppalaiset poliitikot mitä tahansa ruuastamme. : )

Että sellainen viikonloppu. Jatkamme mustelmiemme parantelua. Jos haluatte koetella rajojanne turvallisessa ympäristössä, tervetuloa kiipeilemään Grenobleen! Maisemat ylhäällä ovat mitä upeimmat, kunhan uskaltaa katsoa hetkeksi alaspäin. : )

Mukavaa viikkoa kaikille!

T&L

p.s. Seikkailukuvat on jaettu kahdelle eri sivulle, yhteensä 30 kpl. : )

Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.027s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb