Med tisino in norostjo


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki
July 23rd 2009
Published: July 26th 2009
Edit Blog Post

Ceprav v Evropi in si nismo tako razlicni, je vseeno dovolj razlicnih navad, da pride do nesporazumov ali mojih izbuljenih oci. Glede na to, da nisem vesca finskega jezika in zelim kaksnemu Fincu povedati, kje sem bila, kje imam tecaj, kam grem, me vestno popravijo in povedo, da sem narobe izgovorila, da se ne rece Ruholahti ampak Ruoholahti. Res da eno pomeni Zaliv crknjenih zivali in drugo Travnati zaliv ups, ampak naj oni potem iz prve lepo izgovorijo Ljubljana!

Na tisino sem se navadila, neverjetno. Tudi onemelost ljudi v trgovinah mi je ze domaca, ja lahko se navadis. Ne razumite me narobe, ne ostajam. Vsak dan znova poskusam razumeti to tako imenovano skandinavsko norost in vam povem, Finci vodijo. Opisala vam bom nekaj situacij in zapovedi, ki tu veljajo kot pravilo.

Blaznost, norost, hladnokrvnost ali kako naj si drugace razlagam to situacijo: sem na kolesu in cakam na zeleno luc, v tem pripelje tramvaj in se ustavi na postaji. Vrata se odprejo in ven pade en gospod srednjih let. Sofer samo toliko pogleda, da nima nog nekje vmes na travaju in plocniku, in ker je gospod 'dobro' padel se mirno odpelje. Seveda nobeden od potnikov ni niti trznil, saj ni nic takega da je bil ta gospod ob 6h popoldan nasekan. Tocnost je zelo pomembna, par minut kasneje ze pomeni nervozo in prestopanje. Bila sem z mojo druzbico v savni, ki jo imam v bloku in termin sem imela do 8h zvecer. Ob 20:05 ko se ze odpravljamo ven, je ze trkanje na vratih, da smo prekoracili cas. OOOOOOk ze gremo. Seveda samo trkanje, ko stopimo ven se je verjetno ta clovek skril.

Kolegica iz Svice me povabi na popoldanski caj k njej domov. Njeni cimri imajo 'zabavo', 12 Fincev sedi na kavcu in po stolih, smrtna tisina, vsi pijejo pivo, ko prideva v kuhinjo samo pokimajo in se ne dajo motiti. Imajo tudi izraz totalni norec..kdo bi to lahko bil? Mi razlozijo: neznana oseba, ki se ti nasmehne! Se en stvar. Bele nogavice in natikaci. Sem mislila, da je to moda samo v Nemciji in Bosni, ne tudi tukaj je fajn da imas taksno opremo. Ce je v savni 80 stopinj se pritozujejo kako je hladno, ce je zunaj 22 stopinj pravijo, da je vroce poletje??!

Bila sem v mestu Turku, ki je bilo vcasih glavno mesto Finske. Hodimo po nabrezju reke in zagledamo enega fanta oblecenega v vesoljca-supermana, s celado na glavi, ki napihuje coln???!!! Gremo naprej in na naslednjem vogalu nam 4 fantje hocejo prodati jajca, da jih bomo potem lahko metali v v tistega s celado. Kasneje se razlaga, to je del fantovscine!

Ne vidim veliko starejse populacije. Za vecino je zelo dobro poskrbljeno, so v domovih in imajo zelo razvito socialno zivljenje. Moja razlaga je bila malo drugacna: ker je tukaj dolga zima in mraz, ljudem koza dobesedno malo zamrzne, kar jih ohranja bolj mladostne in sveze. Na poletje, ki je 1 mesec, vsi izgledajo kot rozice, saj jim sonce nima kdaj uniciti koze. Ha tako nihce ne izgleda star 😊 Problem mi delajo imena, ker nikoli ne vem ali se bo pred mano prikazal moski ali zenska. Imena so zelo avtenticna in zanimiva. Lauri, Kauko (pomeni 'dalec stran'), Esa, Iikka in Into (Into pomeni navdusenje) so moska imena, Satu (pomeni 'bajka'), Outi, Minttu, Sini (pomeni 'modro') pa zenska.

Kaj je resnicno finskega razen Dedka mraza je tezko recti. Vse je vec ali manj je mesanica Rusije in Svedske. Manj kot 100 let za Finsko je malo, za vse kar je ta drzava dosegla. Enega najboljsi solskih in socialnih sistemov na svetu, visoka razgledanost ljudi, rastoco ekonomijo, kljub skorajda nic naravnim virom ter skorajda nicna korupcija. Je tudi ena najbolj varnih drzav na svetu. Se vedno je eden najvecjih problemov alkohol. Ideja je, da zacnes piti ze doma, da ne bos prevec zapravil v baru, kjer je zelo drago. Zgodi se, da jih vcasih ne spustijo v lokale, ker so prevec vinjeni, ampak jim vedno ostaja opcije vrnitve domov in dokoncati kar je ostalo oz. dokler ne padejo dol.

Navdusena.

Naslednjic pa res malo vec o Danceability-ju.


Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement



Tot: 0.529s; Tpl: 0.013s; cc: 18; qc: 81; dbt: 0.3737s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb