Olis kiva lähteä jo

MINS
SECS

reissun alkuun

Päätettiin laittaa tällainen blogi pystyyn, jotta vanhemmat/sukulaiset ja kaverit tietää missä ensi vuonna mennään. Säästää myös vaivaa, kun ei tarvitse erikseen lähettää sähköposteja ympäriinsä. Meillä on läppäri mukana, joten siihen on helppo naputella. Mä veikkaan, että verkkoa ei ole yhtä hyvin tarjolla Kolumbian sademetsissä, kuin esim, Espan puistossa. Joten jos blogi ei nyt joka päivä päivity, niin ei vielä kannata lähettää etsintäpartiota perään.

Tarkoituksemme on siis lähteä vuoden pituiselle maailmanympärimatkalle. Jos haluaisi nähdä palloa oikein kunnolla, tarvitsisi siihen aikaa sellaiset kymmenisen vuotta, mutta eiköhän sitä vuodessakin ehdi nähdä yhtä jos toista. =)

Alustava reittisuunnitelma on: Helsinki - Lontoo - Brasilia - Argentiina - Chile - Bolivia - Peru - Kolumbia - Väli-Amerikka - Los Angeles - Dallas - Vancouver - Taiwan - Hongkong - Kiina - Nepal - Intia - Sri Lanka - Thaimaa - Kamputsea - Vietnam - Singapore - Indonesia - (optioina Australia ja Uusi-Seelanti) - Helsinki.

Idea tähän reissuun tuli joskus tammikuun 2006 aikoihin. Silloin katsottiin suurin piirtein reitti mitä pitkin olisi kiva mennä. Sen jälkeen projekti menikin hybernaatio vaiheelle (syy:Tomi ”ei tässä nyt jäniksen selässä olla”) ja heinäkuussa asia taas otettiin esille (syy:Katja ”tarttis varmaan kohta alkaa suunnitella lentoja..”). Lopulta saatiin mietittyä reitti viikossa ja maksettiin matkat. Syksyllä saatiin liuta rokotuksia, tahkottiin rahaa ja Katja pyöräytti kandidaatin tutkielman valmiiksi, jotta reissussa ei sitten siitä tarvitsisi huolehtia. Homma on siis tähän mennessä hanskassa, kun viime viikolla laitettiin vakuutuksetkin tilaukseen. Vielä pitäisi miettiä mitä ottaisi mukaan…

-Katja & Tomi-

16th December 2006

hyvää matkaa
Ponvojaaas nääs
31st December 2006

Hyvää Uuttavuotta 2007
Antoisaa Uuttavuotta 2007! täältä sateisesta helsingistä. Kello on 15:00, ulkona asteita hurjat +5 kohta alkaa räiske ja "tuiske" =). Kiitos pukille lahjoista ja oikein mukavaa reissua.
4th January 2007

TERSE
Katos maailmanmatkaajia :) ite vietän 9kk viel intis ja silleen tosin aamuja o vähemmä ku viimeksi näit :) siellä tuomionkirkon edustalla. koittakaa pitää hauskaa missä olettekaan :=) terveisiä porukoilt

Tot: 0.174s; Tpl: 0.017s; cc: 17; qc: 79; dbt: 0.1241s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb