budjetista

Europe » Finland » Northern Ostrobothnia
August 21st 2008
Published: August 21st 2008

Enää kolme päivää aikaa reissuun! Nyt olen vielä täällä rakkaassa Koti-Suomessa ja kotikotonani Haapavedellä. Ajattelin kirjoittaa hieman alustusta reissustamme. Meillä ei ole mitään tarkkaa reittisuunnitelmaa eli kaupungeista tai kylistä, joissa tulemme kiertelemään päätämme vasta matkan varrella, samoin kuin myös, mitä reittiä tulemme maan sisällä kulkemaan. Maiden välisen reitin olemme kuitenkin hahmotelleet ja se tulee kulkemaan seuraavasti: Venäjän läpi junalla, Mongolia, Kiina, Laos, Thaimaa ja lento Intiaan. Intian naapurimaat eli Nepalin, Bangladeshin ja Sri Lankan tulemme kiertämään vielä toistaiseksi tuntemattomassa järjestyksessä. Reissussa olisi tarkoitus viihtyä ja selvitä hengissä yhdeksän kuukautta.

Budjettiselvitys on yleensä hyvin tylsää luettavaa, mutta usein sitä kuitenkin kysytään, joten kirjoitan budjetistamme tähän nyt pääpiirteissään.

-Viisumit:

Intia vuosi 80e

Mongolia kuukausi 40 e

Venäjä kuukausi 50e

Kiina kuukausi 50e

Loput viisumit tulemme hankkimaan myöhemmin paikan päältä. Nepalin, Laosin, Bangladesin ja Sri Lankan viisumeihin tulee menemään arviolta yhteensä 130 e.

-Vakuutukset:

Lähivakuutuksesta matkavakuutus 200 e, sisältäen matkatavaravakuutuksen vain ensimmäisille kolmelle kuukaudelle.

-Rokotukset:

Kolera 60e

Lavantauti 30e

Ennestään meillä oli jo Hebatiitti rokotteet.

Malaria pillerit eli Lariamit ostamme Bangkokista ja ne tulevat maksamaan noin 30 e.

-Liikkuminen:

Oulu-Helsinki 35 e junalla. Helsinki-Pietari 15 e bussilla. Venäjän junaliput ostamme paikanpäältä eli asemilta. Alustavien kyselyiden mukaan: Pietari-Moskova 18 e. Moskova-Irkutski 85 e. Irkutsi-Ulanbator 60 e. Matkustamme aina halvimmassa eli kolmannessa luokassa ja hitaimmilla sekä vanhimmilla junilla, siksi selviämme näinkin edullisesti. Toivonmukaan kolmatta luokkaa on saatavilla! Ulanbator-Peking alle 50 e junalla. Peking-Etelä-Kiina 55 e.

Lento Bangkok- Kalkuta 100 e. Lennot pois Intiasta (tällä hetkellä) 300 e halvimmillaan. Muista liikkumishinnoista meillä ei ole tarkkaa tietoa, mutta olemme sisällyttäneet niiden arviot kokonaisbudjettiimme.

-Päiväbudjetti:10 e sisältäen ruuan, harrastukset ja lyhyen matkan liikkumiset.

-yöpyminen: Saamme asunnostamme vuokratuloja noin 7 e päivässä ja tällä rahalla olisi tarkoitus kattaa asuminen reissussamme.

-Kokonaisbudjetti: 4000 e/henkilö.(Johon ei ole sisällytetty asumiskuluja. Saamme ne tavallaan "ilmaiseksi" vuokratuloina)

Tot: 0.1s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0618s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb