Welkom!


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Limburg » Zutendaal
January 2nd 2011
Published: January 23rd 2011
Edit Blog Post

Welkom in mijn reisdagboek...

Vandaag over een week is het zo ver: dan begint mijn Amerika-avontuur. Ik heb mij ingeschreven voor het Epona Apprenticeship jaar van Epona Equestrian Services, het bedrijf van Linda Kohanov. Zij is de auteur van De Tao van Equus, een prachtig boek over de helende kwaliteiten van paarden. Mijn reis bestaat uit drie delen: deel 1 van 9 t/m 18 januari, deel 2 van half maart tot half mei en deel 3 van 1 t/m 12 september.

Deel 1 van het avontuur begint op zondag 9 januari en duurt 9 dagen. Ik ga twee voorbereidende workshops volgen. Om 7.20 uur vertrekt mijn vliegtuig van Brussel (Zaventem) naar Londen Heathrow, daar stap ik over op het vliegtuig naar Dallas, TX om daar de overstap te maken naar de laatste vliegetappe richting Tuscon, Arizona. Een taxi zal me dan naar de Xanadu Guest Ranch in Sonoita brengen, waar ik de eerste 4 nachten zal verblijven. Mijn kamer zal ik delen met Danielle, een mede-cursiste.

Van 10-12 januari loopt dan de eerste workshop. Deze wordt gegeven door Shelley Rosenberg en heet Accessing your Intuition through the Way of the Horse. Het is een introductieworkshop, bedoeld om kennis te maken met de Epona Approach, de methode die ontwikkeld is door Linda Kohanov.

Op 13 januari neem ik afscheid van Danielle en de Xanadu Ranch en verhuis ik van Sonoita naar de Amado Territory Inn in Amado voor de laatste 5 nachten. Hier ontmoet ik Sherry, een mede-cursiste en degene waarmee ik een huurauto deel. Van 14-17 januari volg ik dan de workshop Black Horse Wisdom, gegeven door Linda Kohanov zelf. En op 18 januari vertrekt om 11.35 mijn vliegtuig van Tuscon International Airport, terug naar België…

In dit dagboek zal ik proberen mijn ervaringen bij te houden en af en toe eens een foto te plaatsen.

Wil je op de hoogte blijven van al mijn avonturen? Schrijf je dan in voor de mailinglist van De weg van het paard en ontvang direct een e-mail voor elk nieuw reisverslag!

Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0313s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb