Afscheid


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » East Flanders
October 29th 2012
Published: October 30th 2012
Edit Blog Post

Het punt dat ik vandaag even wil bespreken gaat over afscheid. Het zal ook de eerste en laatste keer zijn dat ik bewust achteruit kijk. Na dit stukje tekst plan ik alleen vooruit te kijken.

Tijdens de laatste dagen, in de aanloop naar mijn vertrek is er een aspect dat een prominente rol inneemt. Namelijk afscheid nemen. En dat van familie, vrienden, collega’s, huisdieren zelfs van materiële zaken zoals je slaapkamer of je auto. Het is niet dat je daar lang bij stilstaat maar ergens weet je dat het klokje nergens tikt zoals thuis. Ik weet dat er zaken zijn die je thuis of in eigen land vanzelfsprekend vind, dat niet perse zo zullen zijn op de vele plaatsen die ik plan te bezoeken. En onderbewust hou je daar op een of andere manier wel rekening mee.

Afscheid van mensen nemen is uiteraard complexer, niet alleen omdat ik daar niet bepaald goed in ben, maar ja ... wie is dat wel. Afscheid nemen wordt meestal geassocieerd met iets negatiefs en zelden tot nooit neem je bewust afscheid van een persoon voor maanden, 6 om precies te zijn.



Niet iedereen neemt ook afscheid op dezelfde wijze, sommigen nemen afscheid op dezelfde manier waarop ze salut zeggen tegen een vriend met de bedoeling die gauw weer terug te zien.
Anderen nemen dan weer afscheid al was het de laastste keer dat ze je hebben gezien. Er zijn uiteraard argumenten te vinden voor beide maar het is iets wat me wel opviel. De ene gebruikt er woorden voor, de andere gebruikt dan weer meer fysiek contact en lichaamstaal. Het blijft hoe dan ook ongemakkelijk aanvoelen.

Tot slot nog een foto van Arthuur, onze mopshond die ik hard ga missen.

Advertisement



1st November 2012

Hallo Sammeke, super content was ik toen ik jouw naam zag verschijnen op mijn 'outlook'. Bedankt dat je mij niet vergeten bent. Ja, afscheid nemen is ook mijn sterkste kant niet, ik had het moeilijk toen ik jou vast grabbelde de laatste dag op de fouille. Ik ben blij dat je al kennis gemaakt hebt met een paar andere reizigers. Het lezen van je reis verhalen en het bekijken van je mooie foto's brengen mij telkens in een 'smiley-mood'. I want more... Dikke knuf en geniet !
3rd November 2012

Afscheid...
Oeps , zo vaardig ben ik met een pc, dat ik pas nu het eerste blad lees...eerlijk gezegd,k kan de noodzakelijke dingen verrichten met een pc,mails,google en daar stopt het voor mij :) maar k ben er ook niet mee opgegroeid,het belangrijkste is,dat ik (wel met pijn in mijn hart) bewust afscheid heb kunnen nemen van jou en dat ik je bovendien toch heb kunnen zeggen wat een prachtkereltje je wel bent.Mijn kaar had ik vergeten thuis,maar dat werd dan een onnozel stuk witte A4 hahahaha,maar al wat ik je wilde duidelijk maken,werd vermeld ;) Ik heb mijn vader destijds verloren zonder afscheid,en ik weet hoe moeilijk ik dit heb ervaren,vandaar dat ik ook steeds weer probeer om de mensen die me dierbaar zijn,dit te zeggen en te laten voelen;) en ja ook jij hoort daarbij,Sam. Alé,geniet ervan xxx grtjs marc en lynn
3rd November 2012

Hey Sam! Ik heb spijtig genoeg geen afscheid meer kunnen nemen van jou. Je was al door de Security toen ik toekwam op het werk. Dus hierbij wens ik u een fantastische reis toe vol leuke ervaringen en leuke herinneringen die u uw hele leven zullen bijblijven! Ik zal je blog zeker blijven volgen om te zien wat je allemaal meemaakt ginder en ik ben zeker benieuwd naar al die leuke foto's :-). De eerste tekstjes en foto's waren al heel leuk om te zien, doe zo verder! Nog veel reisplezier en geniet van elke dag! Groetjes, Jessica xxx P.S. Had per ongeluk mijn tekst al gepost, ookal was hij nog niet af, ja ik had weer ergens op geduwd ;-), dus hier een 2de poging :-)

Tot: 0.133s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 65; dbt: 0.065s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb