26 januari - FLYTT!


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
January 29th 2011
Published: January 29th 2011
Edit Blog Post

Så efter en lång dag på praktiken blev det äntligen dags för flytt till ett eget ställe. Jag åkte hem till Emmy och Laureen. Packade ner alla mina saker, vilket inte var så mycket. Tur att rummet är möblerat med säng, skrivbord, stol och hyllor. Har till och med en stereo!
Mitt rum ligger på 1:a våningen, där finns även en toalett och en vask, dörr till garaget och ner till källaren. Jag packade in mina saker, vilket tog knappt 10 minuter, och sen gick jag upp till de andra.
Huset vi bor i är på tre våningar, på 2:a våningen finns köket och ett vardagsrum med soffor och TV. Och på översta våningen finns de andras rum (4 stycken) och ett badrum.
Det är för tillfället 5 jätte trevliga och halvgalana killar och jag. Nelson (pluggar), Julian (Även kallad Roulio, jobbar), Marco (Italiensk kille som flyttar tillbaka till Italien om 1 vecka), Baptist (jag har tagit över hans rum tills helgen bor han med Julian men kommer sedan flytta), och en kille som jag helt glömt namnet på som också pluggar och så jag, Vanesss som dom kallar mig. Gulligt!
****
Baptist och Marco lagade middag till oss alla, en tjejkompis till killen utan namn kom över och vi åt pasta cardonara tillsammans. Gott!
****
Vid 22.30 var jag så trött att jag var tvungen att gå och lägga mig, de kollade på mig och frågade när jag går upp om morgarna egentligen, jag svarade 06.30, kommentaren blev, då är badrummet ledigt...
****
De andra höll stämningen uppe där uppe medans jag kröp ner under täcket!
Vanessa

Advertisement



Tot: 0.034s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.0187s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb