21 januari - Fredag!


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
January 22nd 2011
Published: January 22nd 2011
Edit Blog Post

Härliga fredag. Praktiken gick bra, det har varit en lärorik vecka med nya erfarenheter. Jag har för första gången fått ha egna patienter.
Lagt upp träning för neglekt, exekutiva funktioner, greppförmåga och balansträning. Lite allt möjligt!
****
Idag åt jag och en av de andra praktikanterna på Restaurangen på sjukhuset, om man visare sig bagde får man rabatt och en dagens (som idag var panerad fisk med kokt potatis, remulad och sallad, inklusive dagenssoppa som var broccoli) för endast 2,41 €, känn på den Café Hjärtat! Helt otroligt! Ska lätt äta där varje dag!
****
Kvällen var lugn tillsammans med Laureen (den andra tjejen som Emmy bor med). Vi lagade mat och snackade. Imorgon blir det turistande i stan. Ska se den berömda kissande pojken. En av mina patienter sa att jag kommer bli besviken för att han är så liten. Han berättade även en historia bakom varför han finns där. Kul med levande historier.
****
En annan patient berättade när vi lade ett pussel tillsammans samtidigt som han tränade balans i stående att hon bott granne med Vincent Van Gogh... vet inte riktigt om jag ska stämpla den infon som korrekt.. van Gogh dog 1890...
****
Jag hade minnesträning med en patient, vi kollade på bilder fulla av saker, sedan vände vi dom och vi valde en bokstav och sedan skulle man skriva alla ord som fanns på bilden på den bokstaven. Kul spel, även om det kändes svårare för mig än för patienten. Jag kom bara på massa ord på svenska...
****
Bonne Nuit!
Vanessa

Advertisement



Tot: 0.223s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb