17 januari - I Bryssel


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
January 17th 2011
Published: January 22nd 2011
Edit Blog Post

Skulle precis välja kontinent för detta inlägget, valde europa. Sedan skulle jag välja land, klickar fram till B-kategorin. Listan innehåller; Bahamas, Barbados, Belize och British Virgin Islands... jag får börja om att igen, för det är väl i Belgien jag är om jag inte minns fel!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Väl framme i Bryssel tar jag tåg till centrum, sedan metro och därefter buss. Missar hållplatsen där Emmy (franskyskan som så snällt erbjöd mig boende första nätterna) sagt att jag skulle hoppa av. Åker nästan hela linjen innan jag inser att jag bara skulle åkt 3 hållplatser...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag väntar vid receptionen på Anne Ledoux, deras internationella koordinator. Det gör inget att hon är sen... det får man vara i Frankrike.. och Belgien. I Schweiz däremot gäller det att vara i tid!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Väl på hennes kontor ger hon mig massa papper, vi läser, skriver på. Hon ger mig en tygkasse, en penna och en t-shirt med skolanslogga. Snyggt!
Hon skriver ut kurs info till mig och mitt schema. Kursen i geriatrik är uppdelad i ett förmiddagspass som är praktiskt och ett eftermiddagspass som är teoretiskt med start nästa måndag.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Första dagen innefattade även ett möte för att kolla på ett rum i ett hus. Huset var kanske inte svenskstandard men ändå helt okej. De var tre våningar och de som bodde där verkade trevliga. Det ligger i ett bra kvarter och nära till spårvagn och buss..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Imorgon är det dags för första dagen på praktiken, spännande!
Vanessa

Advertisement



Tot: 0.033s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0159s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb