Ben ik weer!!

Published: May 8th 2008

Hola! Tijd weer voor een nieuwe blog. Inmiddels ben ik weer helemaal hersteld van de dengue en dus ook weer hard aan het werk. Had natuurlijk heel wat werk in te halen, maar ook dat is inmiddels helemaal bijgewerkt. Heb nog ongeveer 1,5 maand te gaan dus nu is het even stress om alles gedaan te krijgen, wat niet mee valt omdat de experimenten synchroon met de maancyclus gedaan worden…. Maar g... Read Full Entry

Photos are below

French Angelfish juvenileFrench Angelfish juvenile
French Angelfish juvenile

dit is een jonge vorm...later worden ze grijs met gele vlekjes..
Lizard fishLizard fish
Lizard fish

Een roofvis die ook op mijn visjes jaagt!
Reef spider crabReef spider crab
Reef spider crab

Ook channel clinging crab genoemd... op z'n kop in onder een koraalkop
Staghorn koraalStaghorn koraal
Staghorn koraal

is een bedreigde soort...zonde toch?!
Pederson cleaner shrimpPederson cleaner shrimp
Pederson cleaner shrimp

Is ook een schoonmaak garnaal maar dan kleiner
large eye toadfishlarge eye toadfish
large eye toadfish

Is niet zo heel veel over bekend maar komen hier rond om de baai heel veel voor!
Moon jellyMoon jelly
Moon jelly

Is niet gevaarlijk, kan je gewoon aanraken op de bovenkant
Yellowhead jawfishYellowhead jawfish
Yellowhead jawfish

Schattige visjes die als een soort spookjes boven de bodem zweven...

9th May 2008

Visspul
Haai! Fijn om te lezen dat je weer het vrouwtje bent! Wat een schrik zeg! Jeroen en ik zijn hevig aan het dubben of we naar Costa Rica, Grenada of Panama gaan, in december. Je begrijpt: ik wil duiken, de rest maakt me niets uit, oja, toch wel: idyllisch strand! Jeroen wil ook op het land nog iets zien, en vooral niet te veel collega-toeristen. Ik denk dat je met jouw blog ons aardig in de richting van Panama duwt... ;o) Jammer voor jou, maar toch gezellig dat je straks weer gewoon met ons in de koude klets kan springen. Zet maar vast in je hectische Nederlandse agenda: 6 juli, Dutch Dive! ;o) Knuf, Goldfish
13th May 2008

Pracht foto's
Tsonje Marieke wat een mooie foto's. Ik stel me zo voor dat als je daar eenmaal aan het snorkelen bent dat je maar door blijft gaan. Tijd speelt dan geen rol meer. Jammer dat het strand door de weersomstandigheden weer snel rommelig was. Maar ik merk wel dat jij het weer van de positieve kant bekijkt. Inderdaad anders had er het dubbele gelegen. Eldert heeft zich afgelopen weekend vermaakt in Kuala Lumpur. Hij vindt het daar helemaal te gek. Lieve mensen en heel rustig. Nicoline en Petra kijken uit naar jouw terugkomst. Nicoline wil shoppen!!! Wel Marieke bedankt weer voor dit travelblog. Leuk om te lezen. Groetjes en veel kussen van Niek en Maria.
18th May 2008

macro
Hey Marieke, er zitten weer een paar hele mooie macro-opnames tussen, vooral van die cleaning-shrimps. Jammer dat je binnenkort weer terug naar huis gaat. 'k Zie af en toe toch wat nieuwe dingen, als reporter doe je het dus, wat mij bertreft, in ieder geval goed. Waarvoor dank, ik lees het iedere keer weer met veel plezier. 'k ben net terug van 4wkn Korsou, heb het Caraïbisch gevoel dus nog helemaal.
23rd May 2008

aah!
aaaah! krijg de kriebels als ik dit zo lees. Gelukkig ben je bijgekomen van de knokkels! Wel super zeg! Je moet nog gaan afkicken als je straks weer in Nederland bent! Ik ben inmiddels bezig met de laatste analyses, moet dan nog mn verslag schrijven en hoop dan over een maandje of 3 klaar te zijn!!! Dan wil ik ook op reis! Ben erg benieuwd wat je resultaten van je onderzoek zijn! Ik hier op Naturalis/UL erg rustig, bijna iedereen zit geloof ik in het buitenland! Veel succes nog in je laatste maandje en tot snel!!! Groetjes, Eva
6th June 2008

Iedereen in t buitenland
He meid! Jij zit ook niet om avontuur, unieke ervaringen en mooie natuur verlegen! Tja dat heb je als je naar plekken als Panama en de Filippijnen gaat. Wanneer zit het erop voor je? Dat wordt nog aanpassen voor je na zo'n lange tijd op zo'n oord. Geniet er nog maar des te meer van! Hoe is je onderzoek verlopen, beetje goeie resultaten? Jeetje, dengue..Hoe lang ben je er ziek van geweest? Ben blij dat dat avontuur weer voorbij is voor je. Jaja, daar zitten we dan te contacten tussen de Filippijnen en Panama, dat hadden we ook niet gedacht toen we in 2003 aan de opleiding begonnen. Wel erg grappig!!Succes met alle drukte, geniet nog even! xox

Tot: 0.059s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 41; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb