bijna kerst!


Advertisement
Published: December 18th 2007
Edit Blog Post

SarahSarahSarah

Meisje dat het kikker onderzoek doet! En ja je ziet het goed....Heineken!!!
Hallo allemaal!!!

Ben ik weer!!
Nou er is weer een hoop gebeurt in de tussen tijd dus hoogste tijd op ook jullie allemaal weer even mee te nemen in de wereld van Bocas!! hahah!!
Na reneetje vrijlating moest iedereen natuurlijk weer iets nieuws omhanden hebben dus.....wat anders te doen dan een kippenhok bouwen op een zonnige zaterdag middag! hahaha!! Tja...een collegaatje, Sarah, doet hier een onderzoek met kippen en gifkikkertjes! nee nee nee,...de kikker worden niet aan de kippen gevoerd!! Aan het einde van het onderzoek zijn alle beestjes nog gewoon in leven!! Maak je geen zorgen!!! Maar goed waar kippen zijn moet ook een kippenhok komen dus.....voila!! Onder het genot van een biertje...jawel van nederlandse bodem!!...en 500duizend graden in de schaduw...even lekker Bob de Bouwer spelen!! heerlijk!!
Na al dat harde werk vonden wij eigenlijk unaniem wel dat we het hadden verdient om een van de STRI boten mee te nemen en lekker uit te rusten op een tropisch strandje niet ver hier vandaan! Ubber relaxed zou ik zeggen!!! (zie foto's!! :-) )
Tijdens al dat ontspannen en loungen kwam het werk terrein van een ander collegaatje, Emma, ter sprake....The Wetlands!!! of ik misschien zin had om gezellig een
AlexAlexAlex

Werk moet natuurlijk wel gelijk verdeeld worden!! hahaha!!
dagje mee te gaan?! Nou natuurlijk wil ik dat!!! SUPER VET!!! Zo gezegd zo gedaan....na veel tips en waarschuwingen en allerlei andere leuke berichten dan toch richting de Wetlands! Daar aangekomen….jeetje…dat is wel een hele hele natte bedoelen! Hahaha! Maar super leuk…na de eerste nekdiepe stap in de modder was het een groot feest!! Echt super leuk een beetje rennen door de modder en hier en daar je helemaal de blubber (hahaha) schrikken van een spinnetje (lees: belachelijk grote freaky spin) of slangetje op het pad (lees: modderige doorgang waar geen planten staan), YES!!!! Het was echt een super leuke ervaring!!
Na het modderbad was het natuurlijk tijd om 1 lekker een uur of zo onder de douche te staan en 2 lekker even een paar pina-coladas te halen en bij te komen van de ongelooflijke super trip!! We hadden namelijk een deal gemaakt…voor elke keer dat een van ons onderuit ging, zo iedereen een pna colada krijgen!! Hahaha!! Nou en aan de foto’s kunnen jullie ongeveer zien hoeveel dat er uit eindelijk geworden zijn!! Hahahah!!
Naast mijn eiland (Isla Colon) ligt het eilandje Carinero, waar Colin en Erin wonen. Het grappige is dat omdat ze er wonen hebben we nooit echt de moeite genomen om het eens goed te bekijken dus…. op een mooie zonnige middag besloten Erin en ik lekker een dagje rond het eiland de wandelen! Nou echt super mooi!! Ergens op de noordkant van het eiland kwamen we bomen tegen met van die hele rare wortels (zie foto’s), deed me een beetje denken aan sprookjes bos!! Hahaha!! Helaas helaas was de batterij van mijn camera toen leeg….boehoe! dus van de rest van het eiland heb ik geen foto’s!! Maar er komt vast en zeker nog een dag dat we het eiland weer rond gaan!
Anyway, natuurlijk zoals elk bedrijf of instituut betaamd hadden we ook een pre-Christmas party! Waanzinnig lekker traditioneel Panamees eten en natuurlijk salsa!!! Jeej!!! De start van “the Holiday season” betekend eigenlijk dat het instituut gesloten is maar gelukkig kunnen we wel gewoon werken en gebruik maken van alle apparatuur! Anders zou het toch wel een beetje jammer zijn aangezien ik twee weekjes vrij voor als paps en mams er zijn! JEEJ! Kan haast niet wachten!!
De kerst sfeer hier op bocas zit er voor mijn nog niet helemaal in! Hahaha!! Tja is best lastig te denken aan gezellige witte kerst en grote
Loungen!Loungen!Loungen!

heerlijk toch....na een dag hard werken!!
familie maaltijden ed terwijl het hier echt 30 of meer graden is met volop zon!!
Nou lieve mensen dat was em weer!! Ik wens jullie allen hele hele fijne feestdagen!! Maar wellicht spreken we elkaar nog voor het nieuwe jaar dus dat laat ik nog heel even voor wat het is!
Hasta luego!!
Xoxo
Marieke



Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement

PlaatjePlaatje
Plaatje

Dit komt toch zo uit een magazine??
Emma and MeEmma and Me
Emma and Me

Klaar voor vertrek!! Nu nog lekker fris en fruitig!!!
De weg naar kantoor!De weg naar kantoor!
De weg naar kantoor!

Hahaha! Tja het zal je werk maar zijn! Is toch niet gek zo'n boottripje naar je werk!
Halverwege!Halverwege!
Halverwege!

Zo als je ziet....ik ga de oxiacton nodig hebben!! hahha!!!Maar gelukkig staat er wel een pinacolada tegenover!! YES!
mooi toch?!mooi toch?!
mooi toch?!

Eastern Coral snake! Scijnbaar heel giftg maar gelukkg niet agressief! want was op 10cm van mijn voet! aahhhh!!! hahaha!
Emma and MeEmma and Me
Emma and Me

After.... Lekker modderig dus!! WOEHOE!!
CookieCookie
Cookie

De waakvogel!! hahaha! deze papagaai houd het huis in de gaten als wij er niet zijn! Hij is van de huisbaas en heeft een absolute hekel aan mannen! hahaha! echt heel grappig!!
CarineroCarinero
Carinero

hmmm.....
schatje!schatje!
schatje!

Ja ik had em bijna mee naar huis genomen!! Zo schattig..!!!
Strike a pose!!Strike a pose!!
Strike a pose!!

Voor de kijkers thuis!
CarineroCarinero
Carinero

sigh.....
ach gosie!ach gosie!
ach gosie!

Nee, deze stond niet op de lijst om mee naar huis te nemen!! iiiiiiieeeeekkkk!!!!!
Panamees Monopoly!!Panamees Monopoly!!
Panamees Monopoly!!

Tja als het regent wat moet je dan?!?! hahaha!!! Dit s ongeveer de equivelent of het Neude!
Gekkie!!Gekkie!!
Gekkie!!

Nou is dit niet het gekste spinnetje wat je ooit hebt gezien?!?
spreek voor zichspreek voor zich
spreek voor zich

zucht......


20th December 2007

Lucky you!
Hee Mariek! Eindelijk weer tijd om je weblog te lezen. Gisteren weer aangekomen in het ontzettend koude Nederland, als je internet in de buurt heb moet je toch ff kijken naar www.naturalis.nl/papoea2007. Ik zie dat je het nog steeds ontzettend naar je zin heb, geniet er van het is zo weer voorbij. Hoe gaat het met het onderzoek??? Groetjes, eva
20th December 2007

merry xmas
Just a few lines to wish you a very merry xmas and an excellent new year. we are leaving for Lanzarote tomorrow and will spend Xmas there. I am sure that you are looking forward to your parents arriving in Panama. Let me hear from you soon again. Love, Marjan
20th December 2007

Tok tok tok
Hé Marieke. Het is niet eerlijk vind ik. Jij zo warm en wij zo koud. Het was de hele dag 3 graden onder nul. Echt koud hoor. Jij blijft nogal kalm wat betreft die spinnen. Zou voor mij niets zijn. Lijkt me doodeng. Ik heb de hoogste bewondering voor je. Wel Marieke tot de volgende travelblog. Geniet en wij denken aan jou. Liefs, Maria.

Tot: 0.074s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb