Oh no!


Advertisement
Published: October 21st 2010
Edit Blog Post

Mijn lieve ipod is overleden 😞 Ze hebben hier ook geen Apple Store en reset op computer werkt niet dus aaaaargh nog 2 maanden zoder ipod!
Naja, gelukkig is er genoeg te doen hier, ik ben nog steeds bezig met Spaans lessen en activiteiten van de spaanse school. Bijvoorbeeld een fort bezocht waar 20 jaar geleden nog mensen gemarteld werden en het bloed nog op de muren zat (sfeervol!) en waar er overal vleermuizen om je hoofd heen vlogen omdat het zo donker was (gezellig!).
Daarnaast hebben we met de school ook een cigaren´fabriek´bezocht waar 6 mensen met de hand cigaren aan het maken waren, ¡maar! deze fabriek bleek wereld bekend te zijn en er hing ook een foto van de eigenaar en Arnold Schwarznegger die daar een mega-cigaar kwam kopen. Verder heb ik ook mijn eerste danslessen kunnen volgen van Salsa en Merengue, nog best leuk om te doen en ZO moeilijk is het ook niet.

Naast de activiteiten van de school ben ik samen met Roland ook zelf dingen gaan ondernemen in het weekeind, zo zijn wij bijvoorbeeld naar Managua gegaan en hebben een canopy over het midden van het meer gedaan samen met de vrienden (Jeppe en Sanne) uit Nederland. ´S avonds ook nog naar de Burger King geweest en oh wat is dat godellijk als je tot dan toe bijna elke dag gallo pinto eet!
Het weekend Daarop zijn de jungle in geweest, dwz, de Mombacho (vulkaan) ´beklommen´, eerst te voet geprobeerd maar door dit klimaat en de enorme steilheid van de weg waren wij al binnen 5 minuten totaal uitgeput en gingen we per vrachtwagen naarboven. Dat is trouwens ook redelijk spectaculair om een auto een weg van 75 graden (kei steil volgens Roland) op te zien(voelen) rijden.
Boven aangekomen was het een heerlijk Nederlands temperatuurtje en hebben we 2 uur lang door avontuurlijke jungle paden gewandeld en mooi uitzichten gezien, geen enorm exotische beesten jammergenoeg. Wel bijvoorbeeld een azuurblauwe gigavlinder en rare kleine rode rupsjes. Erg leuk allemaal.

Volgende de week begin ik dan met lesgeven, erg spannend, vooral beniuwd hoe oud die kindertjes dan uiteindelijk zijn. OK, ik moet weer vaar huis om gallo pinto te eten...

Adios!

Advertisement



Tot: 0.057s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0367s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb