Jorge!


Advertisement
Published: October 3rd 2010
Edit Blog Post

Toen ik gisteren wakker werd hoorde ik: "Cafe, yes please, i can´t live without that hahahahah!!!!" en dan in het platste Amerikaans wat men zich zo kan voorstellen en er werd vrolijk spaans terug gepraat.
Zoals later bleek was dat dus George (of Jorge wat zij hier allemaal zeggen) fir hier woont, hij woonde al 9 jaar in costa rica en nu 5 maanden hier en kan geen enkel woord spaans!
Hij staat hier nu ook naast mij en vraagt aan de vader van de familie: "You wanna go to the ´cantina´? Because im thirsty, Hahahahahahaah!!!"
Waarop de vader zegt: "¿qué decir, Leo?" etc.
Toen zijn wij inderdaad naar de cantina gegaan, ik samen met Daniel voor in de auto en achterin Papi en Jorge. Daniel is een super aardige jongen die 25 jaar oud is zo ongeveer alles met mij onderneemt. Hij noemt mij nu al ´Hermano´ en hij heeft mij ook al een van zijn (voor hem) emotioneel waardevolle model motors gegeven. Hij is namelijk groot fan van motors en autos. Hij droomt altijd van een kawasaki. Het grappige is dat hij er een gekregen heeft van zijn broer in miami alleen deze moter is toen aangereden in Managua en Daniel heeft geen geld om het te repareren.
Nou goed, toen waren we dus met zn vieren onderweg en het eindigde erin dat Papi en Jorge het ene glas rum na het andere dronken en zij op de terugweg totaal lam in de auto zaten. Toen vertelde Jorge mij dat hij 12 jaar in vietnam heeft gezeten en dat hij miljonair is... Ik weet niet wat hiervan waar is maargoed. Ik ben toen nog met Daniel naar él Club geweest waar wíj dan wat rum gedronken hebben.
Eergisteren hebben we ook nog stierengevechten gezien in Masaya wat erg spectaculair was en waar ik toch even verbaasd stond van de goedkoopheid van de dingen hier. Neem bijvoorbeeld het snoep dat ze verkochten, een zakje daarvan was 10 cordoba (reken maar uit !) en het was ook nog eens best lekker.
Vandaag is hier een andere nederlander aangekomen die Robbert heet. Hij is 25 en komt uit maastricht, best aardige kerel. Spreekt iets beter spaans dan ik maar zijn accent is echt enorm.
Het eten hier is lekker, het eerste ontbijt wat ik kreeg was fruit. Dus meloen, ananas, banaan etc. allemaal op een bord. En middag en avondeten bestaat meestal uit rijst soor X + bonen + X vlees. Ze weten het altijd zo te varieren dat het lekker blijft, dus niets te klagen!
Vandaag was mijn ontbijt roerei met brood, Mjamjam!
Ik typ nu trouwens vanaf de lapotop MET interniet die ze hier gewoon bleken te hebben.
Ook staat hier een hypermoderne mega over die trouwens wel heel nodig is omdat het eten van de halve straat hier gemaakt word. 20 mensen totaal ongeveer.

Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.03s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb