Laguna, Volcan y Juan x 3.


Advertisement
Published: March 17th 2009
Edit Blog Post

Ola chicos y chicas

Mijn vorige entry was volgens mij alweer 7 dagen geleden; tijd voor een grote update.

Deze week was bij verre de drukste tot nu toe, en ook de tofste. Even denken: Ik ben dinsdag weer naar de Laguna de Apoyo geweest, de belichaming van het paradijs. Ik heb zelf geen foto´s gemaakt maar Foto1 en Foto2 zal jullie de goede kant ophelpen. Samen met zo ongeveer iedereen die nu op deze school studeert, dus dat was bueno. Woensdag en donderdag was chillen, feesten(de lokale rum is niet voor niets beroemd kan ik jullie vertellen) en plannen maken voor de dag erna, want vrijdag was de trip naar de Volcan Masaya, oftewel the Gate of Hell hier.

Dit is een vulkaan die nog steeds actief is, heel actief zelfs. In 2001 werd de parkeerplaats beschoten met brandende rotsen en lava, maar dat is ons bespaard gebleven. De vulkaan spuugt nog steeds constant heel veel giftige gassen enzovoort uit, en dat rook en proefde je ook, behoorlijk. Wij hadden de nachttour dus na de vulkaan gingen we met een gids eerst een grot vol, heel vol met vleermuizen in. Wederom, geen foto´s, maar ik krijg ze binnenkort van iemand anders dus dan zal ik ze posten. Na de vleermuizengrot gingen we een andere heilige grot in waar de inboorlingen kinderen offerden, en waar tijdens de oorlog hier mensen leefden die onder moesten duiken. Over oorlogen gesproken, en dat waren er veel hier, de hele vulkaan had nogal een handige rol tijdens oorlogen, namelijk vijanden ingooien. Tot in de jaren ´80 werden er regelmatig mensen ingedonderd, een soort Nicaraguaans strafkamp zeg maar. En dat was niet zo leuk, want toen we in het donker terugkwamen bij de vulkaan konden we de lava diep in de vulkaan zien stromen dus het moet nogal heet geweest zijn daar beneden.

Na terugkomst en een nacht slaap ben ik zaterdag met twee andere studenten voor een nacht en twee dagen terug naar de Laguna geweest. Van tevoren hebben we al ons eten hier op de markt gekocht en toen met de lokale bus naar de laguna. Dat was al een avontuur opzich want ik pas er op geen manier in. Zittend absoluut niet, en staand eigenlijk ook niet want het dak is veel te laag. Enieweg, na aangekomen te zijn was het nog beter dan de eerste keer want overdag is het nogal druk, maar ´s avonds is er bijna niemand. Behalve wij drie sliepen er nog vijf andere Israelische meisjes maar die heb ik niet gezien, en de mensen die er werkten. Dat waren een gekke Amerikaan, een gekke dikke Pool en drie Argentijnen genaamd Juan, Juan en Juan. Juan Solo(jaja), Juan Pequeño en Juan Otro. Dat was dus wel tof en na nog meer feesten(de lokale rum is niet voor niets beroemd kan ik jullie vertellen) en de volgende dag een flinke kater moesten we helaas weer terug want vandaag begon mijn laatste schoolweek. Ik heb vandaag wel de echte originele Nicaraguaanse koffie gedronken, waarvan ze zeggen dat het de beste ter wereld is. Ik mag dan geen kenner zijn, maar hij was verdomde goed.

Wat betreft mijn komende plannen, die heb ik flink omgegooid. Ik heb mijn vrijwilligerswerk bij een andere organisatie gecancelled, en ga daar in plaats voor hier vrijwilligerswerk doen, op deze school. Er is hier genoeg dat ik kan doen, en ik ben al de website naar het Nederlands aan het vertalen, dus dat ga ik even uitvogelen. Ook ga ik denk ik mijn laatste twee weken hier eraf snijden om meer te reizen. Nicaragua is zo mooi en er is zo verdomde veel dat ik dat nooit gaat redden, zelfs als ik mijn zes weken voor reizen compleet in Nicaragua door ga brengen, en dat wil ik mijn toekomstige reisgenoten niet aandoen. Ik weet het niet zeker en heb nog een hoop te plannen maar ik denk dat dit land me bijna geen keus laat.

Oja, en wat betreft het basketbal, dat gaat behoorlijk goed. Nou, mijn eigen basketbal niet want ik heb dit weekend de wedstrijd gemist, maar qua basketbal voor de niños hier is heel veel al rond. Er zijn al wat teams bij elkaar, de begindatum is gepland en deze week krijgen we waarschijnlijk de meeste voorbereidingen af. Ik zal niet bij het begin zijn hoogstwaarschijnlijk, wat jammer maar niet anders is, maar tenminste heb ik dan iets goeds gecreeërd hier. Iets blijvends.

Ik heb vast nog een hoop te vertellen maar het is moeilijk allemaal te onthouden als er zoveel gebeurd. Ik zal morgen een bups foto´s uploaden en als ik jullie meer heb te vertellen krijgen jullie het voor je kiezen geworpen. Smakelijk eten.

x! (mesos)

ps: mijn naam is hier officieel veranderd in Fransisco na heftige taalproblemen met Frank, dus wen er vast aan.
pps: ik ben zo bruin dat jullie het niet gaan geloven, dus ik ga geen moeite doen het te omschrijven. de zon houdt hier niet op met schijnen dus ik word vast ook nog veel bruiner.

Advertisement



17th March 2009

waaauuuwww een vulkaaaan! hoe gaaf is dat, frank ik miste je dit weekend echt supererg bij slagmalsklubben, wij allemaal overigens, wanneer kom je terug? én nog geen recepten... of eten ze echt alleen maar rauwe rijst? liefs
17th March 2009

oh! sorry! ben ik even dom! ik had je vorige blog niet gelezen.. hihi! :tooth:
17th March 2009

...
...JUAN SOLO XD?
17th March 2009

Wat fijn dat het is gelukt met het cancellen en alles! Nu bespaar je zeker ook nog geld, of niet? Dan moet je maar heel veel cadeautjes voor mij kopen, jaaaa!! :D Doei chico fransisco
17th March 2009

longcat
Ewa Alejandro! Mooi dat je je weer eens goed vermaakt en nog steeds lang bent. Maar sinds wanneer ben jij ook een Israëlisch meisjexD? Veel plezier en ik wacht nog steeds op foto's met lulz. X P.S. Vergeet niet om je goed in te smeren, want te veel zon is niet gezond.
17th March 2009

ja juan solo is denk ik de meest epic naam die ik ooit gezien heb
17th March 2009

ik snap de grap niet, maar die zal ik wss ook nooit begrijpen...
18th March 2009

Me gusta su historia guapo, muy bien! Maar hoe de fak heb je het omgegooid?! ik wil ook hier blijven!! En niet 6 weken in nicaragua reizen nee, beter in costa rica! Ze hebben hier ook veel rijst met bonen so.. =D
27th March 2009

Hey frank .. of moet ik fransisco zeggen? Zo te lezen heb je het er zeker naar je zin. ik moest wel lachen toen ik over die Juan'etjes las, hoe strak is dat. ben eigenlijk wel benieuwd of je de taal al beheerst? En heb je nog wat aan onze Jacht-technieken gehad? of valt het survival niveau wel mee daar?

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb