Guatemala


Advertisement
Published: November 3rd 2005
Edit Blog Post

day of the deathday of the deathday of the death

Heel de stad is in en nabij het kerkhof te vinden!! mensen zijn geweldig hier en velen hebben nog traditionele kleding
Guatemala...I love it...
De sfeer is hier zo geweldig....mensen zijn vriendelijk, natuur is prachtig en de ruines van Tikal waren erg indrukwekkend!!
Na Mexico 3 dagen Guatemala in geweest. Om de ruines van tikal te bekijken. Geweldige steile piramides in de jungle. Wat het nog mooier maakt is dat er apen boven je hoofd rondslingeren en de toekans die af en aan vliegen.
Na 3 dagen Guatemala...was ik al verkocht.
Via Belize naar de caribian coast van Guate gegaan. Daar heb ik 3 dagen in een jungle lodge gezeten vanwaar ik met medereizigers kanotochten heb gemaakt en een beetje gehiked. Vooral de kayuko (native kano) erg onstabiel, maar wel geweldig vervoermiddel om wat van de omgeving te zien. De dagen zien er wat anders uit...opstaan bij zonsopgang en je bed in voor 10! maar bevalt me goed.

Verder heb ik Semuc Shempey bezocht waar ik een prive tour kreeg in een grot.
Met een kaarsje door een grot, al zwemmend, klimmend en door nauwe openingen wurmend...echt waanzinnig!!

Gister was het the day of the dead in Guatemala....een van de grootste (feest) dagen
De hele stad was op het kerkhof te vinden om de nabestaanden te eren. Iedereen versierde de
kanoen in guatekanoen in guatekanoen in guate

voor velen het enige vervoersmiddel, maar voor ons een mooie manier om de omgeving te verkennen
graven me bloemen en kinderen lieten hun vliegers in de lucht om contact te maken!!

Vandaag begonnen met een cursus spaans. Woon bij een gastfamilie. Een moeder met 2 kinderen. Een zoon van 23 en een dochter van 15. Lijkt me erg leuk, maar het spaans spreken aan tafel gaat me nog wat moeilijk af....ja daarom doe ik dit natuurlijk!!
De stad waarin ik de cursus volg heet Xela of Quetzaltenango, in de Guatemalean higlands.
Waarschijnlijk zondag vanuit hier een vulkaan beklimmen....heb er zin in..

Hasta proxima


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

Semuc ShempaySemuc Shempay
Semuc Shempay

Great place to relax, swim but also for hiking and caving! Beautiful colored water in the jungle
caving in semuc schempeycaving in semuc schempey
caving in semuc schempey

Erg luxe een prive gids. Door slechts een kaars mee te nemen zie je niet zo ver vooruit maar maakt het wel weer een stuk interessanter! hoogtepunt tot nu toe!!
My spanish schoolMy spanish school
My spanish school

With my teacher in front of school


Tot: 0.166s; Tpl: 0.016s; cc: 17; qc: 72; dbt: 0.0657s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb