Volare oh oh, Cantare oh oh ohhhh


Advertisement
Published: January 28th 2009
Edit Blog Post

Efter veloverstået eksamen for hele årgangen og for mig personligt, er der snart afrejse til praktikken i Guatemala.

Fredag skulle vi arrangere dimisionsfest for de netop færdiguddannede pædagoger, så det blev til en lille hyggeøl/ brandert med medstuderende (god praktik til alle, og god rejse til Teresa, Nanna, Ulrik og Jesper).

Denne uge har der igen været undervisning på seminariet!!!! Det er et særsyn, og jeg har ikke været vant til at møde klokken 8 i meget lang tid, men det gik nu fint. En lille uge med praktikforberedelser og udfærdigelse af mål for praktikken. Jeg fik en fin snak med min vejleder og har et udkast til målene (faglige, sociale og personlige). De vil muligvis beskrives nærmere ved en senere lejlighed.

Afrejse:



Nå, i morgen kl. 16.25 (torsdag 29/1 2009) stikker jeg af med Euroline-bussen fra Århus til Hamburg hvor jeg ankommer ved 22-tiden. Mine forældre er så søde at de har lovet at hente mig i Randers og køre mig til Århus. Jeg kunne have fundet en togafgang, men prisen var højere og rejsen inkluderede 2-3 togskift, hvilket ikke var interessant med al min bagage på slæb. Toget ville også ankomme til Hamburg først på natten, så jeg ville alligevel skulle vente flere timer til muligt check-in i lufthavnen ved 6-tiden. Flyet afgår kl. 9.

Jeg skal altså have en hel nat til at gå i Hamburg inden jeg er flyvende, og det ser ud til at blive nogle lange kolde timer på Hauptbahnhof eller i lufthavnen. Jeg vælger nok banegården i håbet om at det her er muligt at låse bagagen inde, samt at købe kaffe og mad (modsat lufthavnen ser det ud til at disse faciliteter er til stede på banegården - også i nattetimerne). Jeg har mp3 og bøger med, så flyver tiden jo afsted(?). Jeg har overvejet muligheden for at gå på "værtshus" hvis der bliver for køligt på banegåerden, men jeg har sgu ikke lyst til at starte rejsen i en alkoholtåge.

Jeg har okay styr på bus fra banegård til lufthavn tidligt fredag morgen, og kan forhåbentligt checke ind i god tid inden afgang.

Volare, cantare er fra en sang (Gipsy Kings, Dean Martin o.a.) der handler om at flyve og synge i det blå (tror jeg nok).

Dette indlæg er skrevet mens filmen The Terminal med Tom Hanks kører i baggrunden. En film om en mand der strander i en lufthavn i New York i flere måneder. Glimrende underholdning for den ikke så rejsevante, der ankommer til New York fredag kl. 12 lokal tid (efter 9 timer over Atlanten). Siden går turen over Houston til Guatemala City, med ankomst ca kl. 22 lokal tid (20 timer efter afrejse fra Hamburg). Her skulle jeg meget gerne hentes af Leonel Garcia, der er tilknyttet sprogskolen i Antigua, og han vil køre mig til min værtsfamilie i San Juan del Obispo, hvor jeg vel er fremme kl. 23-24. Så er Søren nok træt!

Godnat.

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb