Blogs from Marie-Galante, Guadeloupe, Central America Caribbean

Hey oui !!! Déjà 1000 Jours aujourd'hui que Nous sommes partis ... Le Temps passe très vite ... Trop vite même. 1000 Jours que Nous cohabitons ensemble ... 24 heures sur 24 ... 7 jours sur 7 ... Dans un espace restreint ... Beau temps, mauvais temps ... Ça doit pas être loin du Record Gueness !!! HiHiHi !!! Et c'qui a d'encore mieux c'est qu'on est très heureux de poursuivre encore et encore !!! Notre saison de navigation cette année a débuté le 1er décembre 2011 et c'est terminée le 1er Juin dernier par notre arrivée à Grenade, dans la magnifique Marina Port Louis, qui Nous accueuille pour notre 3e saison cyclonique. Notre plan de navigation cette saison, c'est limité par la visite des Iles Vierges, ainsi que les Iles de l'Arc Antillais que Nous ... read more
00 - Début - 002
00 - Début - 003
00 - Début - 004

We decided around 0930 to make a run for Marie Galant Island in Guadaloupe. It is at the SE corner. Very hard to get to, but we had perseverance!! The island is beautiful, of what we seen. Basically a pancake, no mountains. But has a lot of it, we are anchored in the lagoon Grand Bourge. This island still has oxen driven carts and 7 rum factories. It has chess patterned streets. It has a square and a RC church. Which we intend to attend in am. More tomorrow as we find out... It was a tough sail, more seas than we expected, and confused. To quote Pete, a washboard. Mostly 5 footers, short, 18 to 20 knots. The worse was leaving Dominica. We were close hauled. Only 1/3 jib out. 2 reef in main, and ... read more

Tot: 0.052s; Tpl: 0.003s; cc: 3; qc: 29; dbt: 0.0213s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb